אלוף במיל וראש אכ"א לשעבר ח"כ אלעזר שטרן יש עתיד

אלוף במיל' וראש אכ"א לשעבר חה"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) השתתף בטקס יום הזיכרון בקריית שאול בתל אביב.

"אין ספק שיום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה הוא יום הכיפורים שלנו כאומה. זה יום של חשבון נפש, האם אנחנו ראויים למחיר הזה? ואני שואל את עצמי - מה התשובה? התשובה היא שאנחנו אולי עדיין ראויים אבל בכיוונים של לחתור למורשת האמיתית שתהיה פה חברה הרבה יותר מאוחדת, גם אם לא בדיוק חושבת אותו דבר. לא שסועה".

"איבדתי הרבה חברה בצבא, בחיים לא דיברנו, שמאל -ימין, מי יותר ציוני מהאחר, מי יותר לאומי מהאחר. כל המילים האלה שמשמשות להסתה. אני אומר- גם בימים האלה אנחנו מוכרחים לחשוב על זה. לדעת שביום הכיפורים גם הקב"ה לא מכפר על מצוות שבין אדם לחברו. אני חושב שעל מצוות שבין אדם למדינתו אין מי שיכפר אם לא אנחנו".

בעקבות המקרה הטראגי שבו הצית עצמו נכה צה"ל נשאל שטרן האם צה"ל כשל בטיפול הלומי הקרב? "לקח שנים לעלות על התופעה הזאת, על הממדים של הכאב והסבל שהיא גורמת ללוחמים. אנחנו התרגלנו שאם אין דם אז אין פציעה. ולכן למשרד הביטחון יש הרבה מה לעשות.

אנחנו כפוליטיקאים העמסנו על המושג 'נכה צה"ל' יותר מדי אנשים. הבעיה היא שלוחמים אמיתיים מגיעים כדי לקבל את הנכות שמגיעה להם, הם הופכים לחשודים שרוצים לנצל מישהו. אם באמת מי שהיה נכה צה"ל מקבל את הזכויות היה הרבה יותר סבלנות. חלקם הגדול זה באמת הלומי קרב שאת זה יותר קשה להוכיח".