לומדים משניות לעילוי נשמת החללים
לומדים משניות לעילוי נשמת החלליםצילום: משנה לעילוי נשמה

החל מכניסת יום הזיכרון אמש (רביעי) בשעה 20:00, מתקיים לימוד רציף לעילוי נשמת חללי צה"ל בעשרות עמדות הפרוסות בערים וביישובים ברחבי הארץ.

במסגרת המיזם "משנה לעילוי נשמה", שמוביל הארגון העולמי של בתי כנסת, שובצו לומדים ולומדות ללימוד מסביב לשעון בעמדות הסמוכות למקום מגוריהם.

כל אזרח שיחפוץ בכך- יוכל להצטרף ללימוד שיימשך עד לכניסת יום העצמאות. לשם כך הופקה חוברת מיוחדת של לימוד הכוללת, בין היתר, גם תפילות אל מלא רחמים, קדיש, תפילה לשלום חיילי צה"ל ותפילה לשלום המדינה.

זהו לימוד בהשראת "מודל הר הרצל" – בדומה לחיילי צה"ל העומדים ליד דגל ישראל בהר הרצל בירושלים לאורך כל יום הזכרון. הרעיון החל על ידי סא"ל אורי שלומאי ז"ל עוד בחייו והוא פעל במספר מקומות בודדים. כעת, נרתם כאמור לפרויקט הארגון העולמי של בתי הכנסת בארץ ובעולם והחליט להפוך זאת למיזם עולמי- ולמיזם ארצי רחב היקף.

המיזם הינו גלובלי כאשר לשם כך הופקו חוברות גם באנגלית, ספרדית, צרפתית ורוסית- הן למבוגרים ולהן לילדים. גם האתר הונגש ב-5 שפות וכן הופקו סרטונים מיוחדים לשם כך. כל לומד ברחבי העולם שנרשם באתר ללימוד "יאיר" על מפת הגלובוס באתר את נקודת מיקומו כך שהמטרה היא "להאיר" את העולם בלימוד בינלאומי לעילוי נשמת חללי צה"ל.