תהילים לזכר הנופלים
תהילים לזכר הנופליםצילום: יונה סימור

תלמידי ישיבת ההסדר רמלה בראשות הרב אריה הנדלר פקדו היום (רביעי) את בית העלמין הצבאי בעיר, יחד עם משפחות שכולות, קצינים, חיילים ואזרחים שביקשו להצדיע לשוטרים וחללי צה''ל שנפלו במערכות ישראל.

התלמידים חילקו לכל 127 משפחות הנופלים קלסר ובו פרקי תהילים לפי שמות החלל, לאמירה ליד הקבר. בקלסר הודפס גם סיפור חייו של הנופל שנלקח מאתר ''יזכור'' של משרד הביטחון.

מדובר על פרויקט שיזם הרב מרדכי הכהן, רב קהילת ''שארית יצחק'' ברמלה, ונעשה בשיתוף ישיבת ההסדר ובתמיכת ראש העיר רמלה מיכאל וידל. ובית ''יד לבנים''.

צילום: יונה סימור
צילום: יונה סימור
צילום: יונה סימור
צילום: יונה סימור

כאמור, ישיבת ההסדר ברמלה לקחה על עצמה להמשיך בפרויקט המבורך ומפיקה בכל שנה, בשיתוף הרב הכהן, קלסר לכל משפחת נופל בו יש את סיפור חייו ואת פרקי התהילים לפי אותיות שמו.

את הקלסרים מחלקים תלמידי הישיבה בכניסה לבית העלמין הצבאי. המשפחות השכולות נרגשות לראות את היוזמה ולקבל את הקלסר האישי שהופק עבורן.

''אנו מרגישים שנפלה בחלקו זכות גדולה להנציח את זכרם של הנופלים בדרך הזו", אמר הרב הנדלר. ''זה גם המעט מן המעט שאנו יכולים לעשות כדי להשתתף באבלן של משפחות הנופלים".

נציין כי במהלך יום הזיכרון הגיעו הרב הנדלר ותלמידי הישיבה לומר תהילים וקדיש ליד קברם של החיילים היהודים שנפלו במהלך שירותם בצבא הבריטי. עשרות החללים היהודים נטמנו בבית הקברות הצבאי הבריטי בעיר רמלה.

צילום: יונה סימור
צילום: יונה סימור