שת"פ כשרותי: מסאטמר ל'שובה ישראל'
שת"פ כשרותי: מסאטמר ל'שובה ישראל'צילום: חיים אירוביץ

פגישה היסטורית התקיימה אתמול (שלישי) בעיירה מונרו שבארה"ב, בין האדמו"ר מסאטמר לבין הרב יאשיהו פינטו ראש אבות בתי הדין במרוקו.

הביקור ההיסטורי נולד לאחר שהרב פינטו, יחד עם בנו ממשיך דרכו הרב יואל, הגיע להתפלל ולשפוך שיח בציונו הקדוש של רבי יואל מסאטמר זצ"ל הטמון במונרו.

כשנודע הדבר לאדמו"ר מסאטמר - הוא שיגר מיד את מקורביו להזמין את הרב פינטו לביקור במעונו.
לאחר דקות ארוכות של שיחה ביחידות - האדמו"ר מסאטמר ביקש לסייר עם הרב פינטו במוסדות התורה וההלכה של החסידות והשניים נסעו יחדיו ברכבו.

"זו הייתה פגישה היסטורית", מסכם דוד רוזנברג שנכח בחלק הפתוח של מפגש הרבנים, "האדמורי"ם שוחחו והפליגו בדברי תורה, בפרט מתורתו של רבי יואל מסאטמר זצ"ל - אותו מרבה הרב פינטו לצטט בשיעוריו.

השניים ביקרו במשחטת הענק של חסידות סאטמר והחלו לעסוק באפשרות של שיתופי פעולה עם מערך הכשרות של הרב פינטו במרוקו, וזאת במטרה להרחיב את מעגל השחיטה הכשרה במרוקו ולהגדיל את יצוא הבשר הכשר למהדרין ממרוקו למדינות העולם שבהן נאסרה השחיטה היהודית.

בקרוב צפוי האדמו"ר מסאטמר לבקר את הרב פינטו בביקור גומלין במעונו שבמנהטן - ניו יורק, שם מעביר הרב פינטו בימים אלו את מרתון שיעורי התורה וההלכה המשודרים לאלפים ברשתות החברתיות ובאתרים הנבחרים.