מאות בני אדם השתתפו אמש (רביעי) בתפילת ליל יום העצמאות לתושבי ירושלים דוברי האנגלית, בהובלת ארגון OU ישראל ובשיתוף המחלקה למורשת ישראל בעיריית ירושלים.

באירוע החגיגי שהתקיים במתחם התחנה הישנה בעיר ועל פי כללי התו הירוק, השתתפו מאות אנשים ובמרכזו נערכה תפילת הלל חגיגית בהובלת הזמר שלמה כ"ץ ולהקתו.

בין המשתתפים הרבים היו גם נערים וצעירים שהגיעו מארה"ב למסגרות לימוד בירושלים למשך שנה אחת, והיה זה חגיגות יום העצמאות הראשונות שלהם בארץ. לאורך כל הערב הועבר האירוע בשידור חי באתר, ביוטיוב ובפייסבוק של OU ישראל ויהודים מכל רחבי העולם הצטרפו לשידור וצפו בו.

מנכ"ל OU ישראל הרב אבי ברמן אמר במהלך האירוע כי "אם אנחנו לא מכירים תודה לאלה שמסרו את נפשם למען עם ישראל וארץ ישראל אז אנחנו לא באמת יכולים להבין מה הנס הגדול הזה שהקדוש ברוך הוא הביא לנו. שקוראים לו יום העצמאות. בטח ובטח לא להעריך את כל הטוב שהקדוש ברוך הוא הביא לנו במדינת ישראל".

"כל השנה האחרונה אני מקבל מלא טלפונים, מאות טלפונים, מהחברים שלי ברחבי העולם. כולם מספרים לי עד כמה הם מתגעגעים לירושלים, עד כמה הם מתגעגעים למדינת ישראל. היום בערב שאני עומד פה על הבמה עם מאות רבות של אנשים שרוקדים ביום העצמאות אני אומר לכם לא רק שאתם, שם בחו"ל, מתגעגעים לירושלים אנחנו מתגעגעים אליכם. רחובות ירושלים מתגעגעים אליכם. הרחובות בירושלים הם לא אותו דבר בלי היהודים מכל רחבי העולם שבאים לפה לטייל, להתפלל, ולהנות. ירושלים מתגעגעת אליכם לא רק אתם מתגעגעים לירושלים", הוסיף הרב ברמן.

חבר מועצת העיר ירושלים וסגן ראש העיר אריה קינג השתתף אף הוא באירוע ואמר: "‏האירוע היום הוא עוד אירוע אחד מתוך אירועים רבים שיחד עיריית ירושלים בהובלתי ובתמיכת ראש העיר יחד עם OU ישראל. בעבודה משותפת אנחנו מקדמים פעילויות שונות שיאפשרו לעולים החדשים להרגיש בירושלים בבית, להיקלט בעיר וליהנות בה. בכך אנחנו הופכים את העיר להיות ביתם הגדול של היהודים מכל רחבי העולם".

לנערים והצעירים הרבים מארה"ב שהיו כאמור בקהל, הוסיף קינג כי הוא מקווה לראות אותם כבר בשנה הבאה שוב באירוע, אך הפעם עם תעודות זהות כחולות וכאזרחי מדינת ישראל.