כלת פרס ישראל מיכל בת אדם שקיבלה אמש (חמישי) את פרס ישראל בטקס שנערך בבנייני האומה בירושלים, התייצבה על הבמה והביעה מחאה על מניעת הפרס מחוקר מדעי המחשב פרופ' עודד גולדרייך שחתם על מכתב התומך בחרם על אוניברסיטת אריאל.

לאחר שלחצה את ידיהם של ראשי המדינה ביקשה בת אדם את רשות הדיבור, ניגשה על המיקרופון ואמרה: "אני מאוד שמחה לקבל את הפרס. ואני מאוד עצובה שאנחנו ארבעה וארבע הערב בגלל שחסר כאן זוכה אחד".

כאמור, שמונה כלות וחתנים קיבלו אמש את פרס ישראל: פרופ' יאיר זקוביץ' על חקר המקרא, פרופ' אריאלה לבנשטיין בתחום העבודה הסוציאלית והקרימינולוגיה, פרופ' בן עמי שילוני על חקר המזרח הרחוק, פרופ' ניצה בן דב על חקר הספרות העברית, פרופ' אלי קשת על חקר מדעי החיים, הבמאית מיכל בת אדם בתחום הקולנוע, נורית זרחי בתחום הספרות וד"ר יוסף צ'חנובר על מפעל חיים.

טקס הענקת פרס ישראל תשפ״א
טקס הענקת פרס ישראל תשפ״אקרדיט: עודד קרני - לע״מ

שר החינוך יואב גלנט אמר בנאומו בטקס: "השנה האחרונה היוותה הוכחה ליכולות יוצאות-הדופן של המדינה והחברה בישראל. במציאות מאתגרת שכמותה לא ידעה האנושות שנים רבות, ניווטה ספינתנו את דרכה בסערה של ממש. זה לא היה קל, זה לא היה חף מטעויות, אבל על ההישג לא ניתן להתווכח - יכולנו לאתגר הזה.

"המגפה כנראה מאחורינו, אבל פצעינו לא נרפאו. הנגיף אולי ניגף - אבל פנינו להתמודדות אחרת, קשה ומפרכת. לחמנו השנה מול נגיף בלתי-נראה שחשף גם את חולשותינו, מול מגפה שהציפה גם את הפערים בינינו. מגזר אחד ביקר את התנהלותו של מגזר שני, קבוצה אחת זעמה על קבוצה אחרת. ועתה, בשוך המגפה, עת ריפוי נוספת היא לנו. ריפוי השסע שהלך ונפער בנו יותר ויותר, איחוי הפצע שעודנו שותת, איחוד השורות והעצמת המשותף על המפריד. במקום שיח מתלהם - הידברות מכבדת, במקום חידוד המפריד - העצמת המשותף".