בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: ועידת ישראל 2030

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הודף הבוקר (ראשון) את הלחצים לאפשר הקמת ממשלת ימין שתישען על תמיכה או הימנעות של מפלגת רע"ם.

 

בתגובה לדבריים שאמר איש התקשורת שמעון ריקלין בראיון לגלי צה"ל בזכות הקמת ממשלה שכזו טען סמוטריץ' כי תומכי הקמת הממשלה בשותפות עם רע"ם מציגים טענות הסותרות זו את זו.

"אם התיאור הרומנטי שלך את עבאס כסעדאת נכון - אז למה רק תמיכה מבחוץ ולמה רק 'הצבעה אחת' (קשקוש כשלעצמו)? ואם גם אתה מסכים רק למשהו 'חד פעמי' גם אתה בעצם מודה שהם לא שותף לגיטימי ולא עברו שום שינוי והכל פוזיציה", שאל סמוטריץ' את ריקלין.

"הלכת לאיבוד שמעון יקירי", הוסיף סמוטריץ'. "חשב מהר מסלול מחדש וחזור הביתה. לא מקימים ממשלה שנסמכת על מי שמטרתם היתה ונשארה הרס המפעל הציוני. מכל הנימוקים המשכנעים שהעלה גדי ומעוד רבים אחרים. אל תתן יד להרס הימין ומדינת ישראל שמעון, ההיסטוריה לא תסלח למי שיהיה מעורב בזה".

ריקלין השיב לסמוטריץ' וכתב "לא אמרתי שהוא סאדאת. אמרתי שגם סאדאת תמך בנאצים ובסוף השתנה. אני חושב שקורה אירוע גדול בחברה הערבית. אפשר לדחות אותו על הסף ולהיות צודק ואפשר לנסות להקשיב ולהיות חכם".

"אפשר לפצל פה את הערבים ולהחליש את השמאל. אפשר להקים ממשלה בהימנעות כי הוא לא חזר בתשובה. תזכור מה האלטרנטיבה", הוסיף ריקלין.

סמוטריץ' כמובן לא השתכנע והגיב, "האלטרנטיבה היא ממשלת ימין על מלא! רק שבמקום להתאמץ עליה אתם רצים לזרועותיהם של תומכי טרור. גם בחירות חמישיות עדיפות בהרבה על ההתאבדות הזו. ואתה יודע מה, גם יצור כלאיים שלהערכתי לא יקום ואם כן אז יחזיק מעמד חודשים ספורים ויתרסק והימין יחזור כמו גדול עדיף על הרס הימין והציונות".