יריח ויזהה קורונה
יריח ויזהה קורונהPhoto credits to SNIFF

יחידת הכלבנים לישראל (יכ"ל) פנתה לראש הממשלה נתניהו ולשרי הממשלה המטפלים באופן ישיר בטיפול בנגיף הקורונה, בבקשה לקיים פיילוט ישראלי לשימוש בכלבי הרחה מקצוענים שיאתרו חולי קורונה לפני כניסתם לארץ, עוד בביקורת הגבולות, בנמלי התעופה ובמעברים היבשתיים.

הפיילוט שנערך על ידי קולגות של יכ"ל בארה"ב הגיע ל-90% הצלחה מסך הנבדקים. כל בדיקה באמצעות כלב אורכת כ-5 שניות.

יחידת הכלבנים בנויה ממתנדבים מקצועיים וכלבים שלקחו חלק באיתור וזיהוי נעדרים במשך שנים ארוכות, ומאחוריה הצלחות רבות במגוון התחומים בהם הם עוסקים.

"יכ"ל פנתה עוד בימיו הראשונים של הנגיף בישראל לגורמים שונים על מנת להציע לעשות את הפיילוט בישראל", נכתב בפניה, "עכשיו, אחרי ששותפינו בחו"ל מוכיחים שזה עובד, ומצליחים לזהות חולי קורונה בבידוק יעיל ומהיר עם "כלבי קורונה" שהוכשרו לכך, זה הזמן, ללא כל דיחוי לאפשר לנו להביא כלבים אלו לארץ בכדי לסייע במאמץ הלאומי לקטוע את שרשרת ההדבקה בנגיף הקטלני".

עוד ציינו ביכ"ל, כי "בחודשים האחרונים נערכו פיילוטים שונים בחו"ל לזיהוי קורונה על ידי שימוש בכלבי הרחה מקצועיים. השיטה שלנו היא שיטה ייחודית שכבר מיושמת בשטח בהצלחה מרשימה. אותם כלבים אומנו לזהות מיהו אדם הנושא את הנגיף - ולהתריע על כך. כאמור, שותפנו בארה"ב כבר עובדים עם "כלבי-קורונה" בבידוק מהיר לאימות קורונה באצטדיונים וכן הם במגעים לפרוס את ההצלחה גם בשדות תעופה. זה עובד. לוקח 5.2 שניות לבדיקה ולקבלת התוצאה, עד כה בהצלחה ודיוק של יותר מ90%".

עוד נכתב בפניה: "אנו ושותפנו בחו"ל מחזיקים בפטנט ייחודי וחדשני שהופכים אותנו ליחידים בעולם עם השיטה והריחות הייחודיים לאלף "כלבי קורונה" וליישם בדיקה ישירות על חולה שנושא את הריח בגופו. בימים אלו מספר כלבנים של יכ"ל נחתו בחו"ל לעבור השלמות עם המאלפים והמדענים שלנו בחו"ל בתקווה לקבל אישור מהשלטונות בישראל להביא איתם "כלבי-קורונה" מבצעיים ואמצעי אילוף כשישובו לארץ בהקדם האפשרי, ולהעתיק את ההצלחה לישראל".

"כעת, עלינו לייבא כלבים מבצעים שכבר הוכשרו לגילוי קורונה ולאפשר לנו לייבא אמצעי אילוף להכשיר עוד כלבי קורונה בארץ. לצורך כך, אנו פונים ומבקשים לסייע לנו ביצירת פיילוט מיוחד שמטרתו בסוף, להציב את הכלבים בגבולות המדינה ובנמלי התעופה בישראל כך שיוכלו להגביר את יכולת הזיהוי של חולי קורונה א-סימפטומטיים הנכנסים לישראל או במקומות בידוק ובכניסה לכינוסים גדולים ובכך ויוכלו לעזור לנו לשמור על ישראל נקייה ממוטציות הנגיף", נכתב.