גודזילה נגד קונג
גודזילה נגד קונג© 2021 - Warner Bros. Pictures

כנראה שכבר שמעתם בעבר את השמות 'גודזילה' ו'קינג קונג', אבל רק מעטים יודעים שמדובר בזיכיון סרטים מצליח שרץ ביפן עוד מאז שנות החמישים של המאה הקודמת והוציא מעל ארבעים סרטים ביפן ובאמריקה.

הסרט הנוכחי, 'גודזילה נגד קונג', נוצר כדי להפגיש בין גיבורי הסרטים הקודמים של יקום המפלצות של אולפני לג'נדרי, קצת בדומה לסרטי הנוקמים של מארוול שהזכרנו, והוא יהיה הסרט השלושים-ושש בו מככב גודזילה והשנים-עשרה במספר בו יופיע קונג (הידוע בכינויו 'קינג קונג' – המלך קונג).

הסרט יצא לפני קצת יותר משבועיים לבתי הקולנוע בארצות הברית ובמקביל שוחרר לשירות הסטרימינג 'HBO מקס', וגרף כבר קרוב ל400 מיליון דולר ובכך עקף את כל יתר הסרטים שיצאו בשנה האחרונה וביניהם גם את וונדר וומן החדש והמדובר.

אז מה בעצם קורה בסרט? התשובה היא שלא הרבה. הסרט עצמו מורכב בעיקר מעוד מאותו הדבר שראינו בסרטים הקודמים של היקום הקולנועי, כשמה שמחבר בין כל הקטעים הממוחזרים זה כמויות עצומות של חורים בעלילה.

האי של קונג נהרס איכשהו, העבירו אותו משם איכשהו, יש חברה שיש לה טכנולוגיה להשמיד את העולם איכשהו וכו' וכו', הבנתם את הרעיון. יש הסברים קלושים במהלך הסרט, אבל הם אפילו לא קרובים ללהחזיק מים. אבל מה זה משנה, העיקר שהעלילה המקרטעת הובילה אותנו, שוב, אל קרבות הענקים.

אותם סצנות של קרבות, אותם בניינים קורסים, אותה מנוסת בהלה, אבל יודעים מה? לפחות בחוויה האישית שלי, וכנראה של עוד עשרות מיליונים אחרים ברחבי העולם, מיחזור של קרבות מהסרטים הקודמים זה כנראה לגמרי מספיק בשביל להעניק לנו את החוויה הקולנועית שהתגעגענו אליה.

הסרט כאמור שטף את העולם בסערה, והצליח להחזיר לתודעה הציבורית את שלושת הסרטים הקודמים ('גודזילה', 'קונג:אי הגולגלות' ו'גודזילה:מלך המפלצות') שגרפו גם הם סכומים נאים בבתי הקולנוע שהולכים ונפתחים.

מפלצות הענק, הוויז'ואל המהמם של תמונות הנופים, העולם ההפוך של בטן האדמה (מזכיר קצת את העולם שברא ז'ול ורן), האקשן של הקרבות וסדר הגודל בו קורים כל הדברים על המסך יעצור את נשימתכם, וגם אם לא יזכה את 'גודזילה נגד קונג' למועמדות לאוסקר, הוא בהחלט המועמד העיקרי שלי לתואר 'הסרט הראשון שאראה על המסך הגדול כשייפתח הקולנוע'.