Oxford University (illustrative)
Oxford University (illustrative)iStock

אוניברסיטת אוקספורד תפתח בקרוב בניסוי אנושי, בנסיון לבדוק מהי רמת הנוגדנים הדרושה על מנת למנוע הידבקות חוזרת בנגיף הקורונה בקרב חולים שהצליחו להחלים מהנגיף.

במסגרת הניסוי, יחשפו חוקרי אוניברסיטת אוקספורד מספר רב של חולי קורונה שהחלימו שוב אל הנגיף, ויבדקו מהי רמת הנוגדנים שמצליחה להגן מפני הידבקות חוזרת והאם רמה נמוכה יותר של נוגדנים גורמת להדבקה חוזרת גם בקרב מי שהחלה והחלים.

החוקרים הודיעו כי קיבלו את אישור האתיקה לבצע את הניסוי האנושי, למרות התנגדות רבה בקרב מתנגדי החיסונים וארגוני זכויות אדם.

החוקרת הראשית שאמורה להוביל את המחקר, הלן מקשיין, אמרה כי "המטרה של המחקר היא לקבוע איזו תגובה חיסונית מונעת הדבקה חוזרת. אנו נמדוד במהלך המחקר את רמת המרכיבים השונים במערכת החיסונית של המשתתפים, לרבות תאי T ונוגדנים, ולאחר מכן נבדוק האם המשתתפים נדבקו שוב בנגיף לאחר שנחשוף אותם בצורה מבוקרת לנגיף הקורונה. המטרה שלנו היא להדביק לפחות 50 אחוזים מהמשתתפים במחקר בנגיף הקורונה, אך רק עם תסמינים קלים בלבד או ללא תסמינים כלל".

היא הוסיפה עוד, "אם נוכל לקבוע את רמת התגובה החיסונית שמעליה איננו יכולים להידבק, זה יסייע לנו לקבוע האם חיסונים חדשים יהיו יעילים מבלי שנצטרך בהכרח לבדוק אותם בשלב השלישי של ניסוי היעילות שלהם במהלך הפיתוח".

בימים הקרובים יחל גיוס המשתתפים לניסוי האנושי החדש, שאמורים להיות בגילאי 18 עד 30 וחלו בנגיף הקורונה לפחות שלושה חודשים לפני תחילת המחקר. המשתתפים שיבחרו לקחת חלק במחקר יקבלו סכום של 5000 ליש"ט (5800 יורו) על השתתפותם.