בוריס ג'ונסון
בוריס ג'ונסוןצילום: רויטרס

הקמת הליגה הסגורה החדשה לקבוצות כדורגל עשירות בלבד, הסופר-ליג, מעוררת סערה גדולה בעולם כולו ולא רק אלה הקשורים באופן ישיר לעולם הכדורגל.

מי שהתבטאו בין היתר נגד הקמת הליגה החדשה אלו ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ונשיא צרפת עמנואל מקרון.

ג'ונסון אמר כי הקמת הליגה החדשה עלולה להזיק לכדורגל - "הקבוצות יצטרכו לספק הסברים לאוהדים לפני שממשיכים בצעדים" והודיע כי ממשלתו תתמוך בכל הצעדים של קהילת הכדורגל נגד הקבוצות המייסדות והשחקנים המשחקים בה.

עמנואל מקרון, נשיא צרפת שאלופת המדינה בראשה הוא עומד, פריז סן ז'רמן סירבה להצטרף לליגה החדשה, בירך את פסז' על סירובה ואמר: "אני מברך כל עמדה של המועדונים הצרפתים נגד ההשתתפות בליגה הזו שמאיימת על הסולידריות העקרונית ועל הספורטיביות. המדינה הצרפתית תתמוך בכל הצעדים שייקחו בהתאחדות ובמנהלת הליגה כמו גם בצעדים של אופ"א ופיפ"א כדי להגן על היושרה של התחרויות, בין אם ברמה הלאומית או האירופית".

מי שחזה את הקמת הליגה הזו כבר לפני למעלה מעשור הוא מאמנה האגדי של מנצ'סטר יונייטד ומי שיותר מכל מזוהה איתה, סר אלכס פרגוסון. "הסופר ליג שוברת מסורת של 70 שנה בכדורגל האירופי", אמר פרגוסון לאחר ההודעה הרשמית על הקמת הליגה החדשה לעשירות בלבד.

שחקנו של פרגוסון, מגן העבר ופרשן הכדורגל גארי נוויל התבטא באופן הכי חריף ותקיף מבין כל מי שהתייחס עד כה להקמת הליגה החדשה כשאמר: "אני אוהד מנצ'סטר יונייטד כבר 40 שנה מחיי ואני נגעל, פשוט נגעל. אני נגעל במיוחד מהם ומליברפול. ליברפול משחקת אותה 'לעולם לא תצעדי לבד', 'מועדון של העם', 'מועדון של האוהדים'. מנצ'סטר יונייטד כבר 100 שנה, מועדון שנבנה מפועלים סביב העיר ועכשיו היא רוצה לברוח לליגה לא תחרותית שהיא לא יכולה לרדת ממנה? זו בושה וחרפה. בכנות, אנחנו צריכים להילחם נגד המועדונים הגדולים במדינה הזו, וזה כולל את המועדון שלי.

כבר שנה אני קורא לרגולטור עצמאי שיכניס איזונים ובלמים כדי לעצור את הדבר הזה. זו חמדנות טהורה, הם מתחזים. יש כאן היסטוריה של 100 שנה, של אוהדים שאהבו את המועדונים האלה והם זקוקים להגנה. אני הרווחתי המון מהכדורגל. הרווחתי כסף בכדורגל ואני משקיע כסף במועדון כדורגל. אני לא נגד כסף בכדורגל, אבל העקרונות והאתוס של הכדורגל הם של תחרות הוגנת, כך שאם לסטר זוכה באליפות היא הולכת לליגת האלופות. מנצ'סטר יונייטד אפילו לא בליגת האלופות, ארסנל לא בליגת האלופות, הן בושה לכדורגל כרגע. טוטנהאם גם לא בליגת האלופות. יש להן זכות להיות שם? הגיע הזמן שרגולטור עצמאי יעצור את הכוח של המועדונים האלה. מספיק זה מספיק"

"צריך להוריד נקודות לכל הקבוצות האלה. שיורידו אותם לתחתית של הטבלה וייקחו להם את הכסף. ברצינות, אנחנו חייבים לפעול. זה פגע. פשע נגד אוהדי הכדורגל במדינה הזו. זה ענף הספורט הגדול ביותר בעולם וזה פשע נגד האוהדים. תורידו נקודות, קחו להם את הכסף ותענישו אותם".

עוד המשיך נוויל לתקוף ואמר: "אנחנו באמצע מגיפה ומשבר כלכלי והכדורגל הלא מקצועני כמעט התרסק, שחקנים אבודים במועדונים מהליגות הנמוכות. ואז כל אלה עושים שיחות זום כדי לברוח מהליגות בגלל החמדנות שלהם? בדיחה. אתם מדברים על מועדונים גדולים, אבל מנצ'סטר יונייטד מתנהגת כמו מועדון קטן כבר עשר שנים, גם ארסנל מתנהלת כמו מועדון קטן. איך אתה יכול לשבת באולד טראפורד ולראות את המשחקים של הסופר ליג כשאתה יודע שהשארת את 14 המועדונים שמאחוריך בפרמיירליג לשחק אלה נגד אלה, את כל המועדונים מהצ'מפיונשיפ מתים. כל הפירמידה עליה עבדו במשך 150 שנה, כולה תיעלם, הכול בגלל שישה מועדונים? זה מביך. ששת המועדונים האנגלים צריכים להיענש בחומרה. תנו לפולהאם להישאר בליגה, תורידו את מנצ'סטר יונייטד, ליברפול וארסנל כי הם מועדונים היסטורים וצריכים לסבול הכי הרבה".