שקד והרב מאלי
שקד והרב מאליצילום: חזקי ברוך

ח"כ איילת שקד מימינה ביקרה הבוקר (שני) בישיבת "שירת משה" ביפו את הרב אליהו מאלי שהותקף אתמול בידי ערבים ביפו, וחיזקה את ידיו.

בשיחה עם ערוץ 7 לאחר הביקור סיפרה שקד כי זה אינו הביקור הראשון שלה בישיבה, וכי בשיחתה הבוקר עם הרב מאלי שמעה שהאירוע הקשה במהלכו הותקף אתמול לא היה אירוע ראשון, וכי בערב שבת האחרונה הותקפו תלמידים מהישיבה.

לדבריה, הרב מאלי ציין כי ביפו ישנה פשיעה שהיא פלילית וגם פשיעה לאומנית, וכי חצי שעה בלבד לפני האירוע בו הותקף הוא שוחח עם מפקד המשטרה באזור, ואמר לו שצריך לעשות הכל כדי למגר את האלימות הלאומנית ולפעול מול חוסר הביטחון של התושבים והתלמידים.

עם זאת, לדבריה של שקד, הרב מאלי איננו מתייאש מהאפשרות לדו קיום בכבוד, וכי הוא אף סיפר לה שהשכנים הערבים של הישיבה באו לבקר אותו אתמול והתנערו מהמעשה.

לדבריו, ישנם יחסי שכנות ודו קיום פלאי, ומצד שני יש גם פשיעה לאומנית, צריך להקים ממשלה ולטפל בנושא הרגיש של הערים המעורבות. הרב מאלי ציין כי הוא איננו חושש לשלומו אך כן חושש מגל הדדי של פעולות נקם שיפגע בדו קיום ביפו.

בשיחה עם ערוץ 7 הוסיפה שקד כי היא חיזקה את ידיו של הרב מאלי וקראה לו להגדיל את הישיבה ולהצמיח את המקום "מעז יצא מתוק, נעשה מאמץ להקים ממשלה טובה ויציבה".

שקד הוסיפה כי בתפקידה כשרת המשפטים פעלה לטיפול בבעיית הרשתות החברתיות כגורם מעצים אלימות, בין היתר בעבודה מול החברות, וכי גם גל האלימות הלאומני הנוכחי קשור לנעשה ברשתות ויש להעצים את הפעולה בנושא