יאיר לפיד: גוש האחדות יותר גדול מגוש נתניהוערוץ כנסת

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, תקף בצהריים (שני) בפתח ישיבת הסיעה את ההצעה לערוך בחירות ישירות לראשות הממשלה כמוצא מהסבך הפוליטי.

"שמעתי אתמול את ההצעה של נתניהו ודרעי ללכת עכשיו לבחירות ישירות לראשות הממשלה. בואו נקרא לזה בשם האמיתי: זה לא בחירות אישיות, זה בחירות חמישיות. במקום ממשלת אחדות ישראלית, עוד בחירות", אמר.

"לא צריך עוד בחירות", טען לפיד, "היו בחירות. הן נגמרו בזה שבפעם הרביעית לנתניהו אין ממשלה. אם הוא לא יצליח להרכיב ממשלה, נבקש מהנשיא את המנדט, כדי להקים ממשלת אחדות ישראלית. ממשלת אחדות ישראלית תשים סוף לקטסטרופה הזאת. נעביר הגבלת קדנציות לראש הממשלה. נוודא שאנשים עם כתבי אישום והרשעות פליליות לא ינהלו את המדינה".

"מדינת ישראל זקוקה לאחדות. זקוקה לממשלה מתפקדת. צריכה לראות שהמנהיגים שלה יודעים לעבוד יחד. בעוד שלושה שבועות יכולה להיות פה ממשלת אחדות ישראלית. זה עדיף בהרבה על בחירות חמישיות", הוסיף.

לפיד נשאל האם מתנהל משא ומתן בינו לבין נפתלי בנט והשיב, "יש מו"מ שמתנהל ומדבר עם כולם והמטרה להקים ממשלת אחדות ישראלית. ממשלה מתפקדת. ימין, שמאל ומרכז".

בתשובה לשאלה 'האם אתה קרוב יותר לרע"מ או לרשימה המשותפת?' ענה לפיד "אני קרוב ליש עתיד".

על פגישת נתניהו -בנט הנערכת היום אמר לפיד, "גוש האחדות יותר גדול מגוש נתניהו. אני מנהל דיאלוג עם כל המערכת הפוליטית שהם פוטנציאל לממשלת אחדות ישראלית ומבינים שצריך להיפרד מנתניהו".