יעקב טסלר
יעקב טסלרצילום: דוברות הכנסת יצחק הררי

בעקבות מקרי האלימות התכופים נגד בעלי חזות חרדית ודתית, התריע ח"כ יעקב טסלר במליאת הכנסת מפני היד הקלה של מערכת המשפט כנגד הפורעים, מה שמזמין את התגברות מקרי האלימות והחמרתם.

"התמונות האלו, אם היו מגיעות מכל מקום בעולם, היו מזעזעות את כל אחד וכולם היו מתייצבים ומגנים את האנטישמיות ודורשים לנקוט יד קשה למיגור התופעה. העובדה שזה מתרחש כאן, בארץ ישראל, בירושלים, אינה מורידה מחומרת המעשים. להיפך, זה חמור שבעתיים וגם התגובה צריכה להיות חמורה פי כמה".

לדבריו, התופעות הללו החלו ב"הצקות קטנות, פה זריקת כובע לצעיר חרדי ושם שבירת משקפיים. עבר לסטירה לבחור ישיבה שנסע לתומו ברכבת הקלה. המשיך באלימות קשה כנגד עוברי אורח שצעדו לכותל המערבי ואתמול זה כבר התדרדר להכאת רב באלימות קשה בעיר יפו.

"הגענו למצב בו מכים יהודים ברחובות רק כי הם יהודים ובעלי חזות חרדית או דתית ולאחר מכן עוד מתרברבים בכך בפני חבריהם ללא מורא, מה שמעודד את התמשכות הפראות עד כדי כך שיהודים חרדים חוששים להסתובב ברחובות ירושלים".

"האלימות הזו לא צמחה בחלל ריק. במשך חודשים ארוכים מסיתים ומדיחים כנגד הציבור החרדי. מרגע שהתירו את דמינו, יש מי שהחליטו לקחת את השנאה צעד קדימה ולהתנהג באלימות וברוטאליות כנגד חרדים, והיעדר התרעה מספיקה וענישה מחמירה, היא המזמינה את המעשים הבאים, את התגברותם ואת העלייה בחומרתם", התריע.

"אי אפשר לעבור לסדר היום לנוכח עליית המדרגה וחומרת האירועים המזעזעים. חובה לעשות הכול על מנת להפסיק ולגדוע את מעשי האלימות האלו ולהעניש בחומרה את הפושעים. על המסיתים להתנער מדברי הבלע וההסתה. על מערכת אכיפת החוק - המשטרה ובתי המשפט, לקבוע רף ענישה גבוה ומחמיר ביותר, כדי להחזיר את ההתרעה לרחובות, למנוע את החרפת המעשים ואת ההתדרדרות למקרים אלימים עוד יותר", סיים.