מנסור עבאס
מנסור עבאסצילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'

כפי שאתם וודאי יודעים, ההתנגדות שלנו לממשלה עם תומכי טרור ועם מי שאינם מכירים ואינם מסוגלים להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית היא עניין ערכי ואידיאולוגי.

אבל הטענה הנפוצה כנגדנו הייתה "עם כל הכבוד לאידיאולוגיה, מדוע שלא תסתמו את האף להצבעה אחת, תקימו ממשלה, ולאחר מכן תתחילו לעבוד למען כל האידיאולוגיה שלכם"

למען המבקרים הללו, אקדיש את השורות הבאות כדי להסביר מדוע מבחינה פרקטית הסתמכות על עבאס היא איוולת פוליטית.

הניתוח הזה נכון לא רק עבור נתניהו, או עבור הציונות הדתית. אני תורם אותו בשמחה גם לטובת המועמד לראשות הממשלה בעיני עצמו, נפתלי בנט.

בכנסת ישראל, אם אדם מקים ממשלה שמסתמכת על 59 חברי כנסת ומטה, יש 61 (או יותר) חברי כנסת נגדו.

המשמעות היא, שבכל רגע נתון, אותו אדם יפסיד בהצבעות בכנסת. אלו יכולות להיות הצבעות 'טכניות' על הרכב הוועדה המסדרת, או על זהות יושב ראש הכנסת. אלו יכולות להיות הצבעות עקרוניות על חקיקה שאותה ממשלת מיעוט מבקשת לקדם. זו יכולה להיות הצבעה על התקציב, וזו יכולה להיות הצבעה על אי אמון או על פיזור הכנסת.

הפירוש הוא שממשלת מיעוט שנשענת על מפלגה איסלאמית התומכת בה 'מבחוץ', בתמיכה אקטיבית, בתמיכה פאסיבית או בטיול מאורגן לערב הסעודית, אינה יכולה לעשות דבר שאותה מפלגה איסלאמית לא תאשר לה, מראש ובכתב.

ראש הממשלה בפועל בסיטואציה שכזו, יהיה מנסור עבאס.

אתמול בכנסת ראינו שהוא לא מוכן לוותר על מעמדו כלשון מאזניים וכשחקן וטו, ולו לרגע אחד. (בצדק מוחלט מבחינתו) הוא גם יודע לעשות במעמד הזה שימוש מתוחכם ויעיל.

יועז הנדל וצביקה האוזר בכנסת הקודמת צדקו ב-100 אחוז. אין כזה דבר "הצבעה אחת". אם אתה נותן למישהו את המפתח לבית שלך, הבית כבר לא שלך. רק הוא יחליט מתי הוא נכנס ומה הוא לוקח.

לא נותר לי אלא לקוות שנפתלי בנט למד היטב את אירועי אתמול. הוא יודע חשבון. הוא יודע שאם הוא יקים ממשלה כאשר גוש "רק לא ביבי" מחזיק ב-61 קולות כנגדו, הוא אפילו לא יהיה לשון מאזניים בממשלתו שלו.

בכל רגע נתון יאיר לפיד יוכל לזרוק אותו מכסא ראש הממשלה, בדיוק כפי שאתמול הוא זרק אותו מתפקיד לשון המאזניים בוועדה המסדרת.

יש רק דרך אחת להקים ממשלה בישראל ולהימנע מבחירות חמישיות.

ממשלת ימין, עם הליכוד, ש"ס וג', תקוה חדשה, ימינה והציונות הדתית.

אם לא תקום ממשלה כזו, אנו הולכים לבחירות חמישיות. האשמה תהיה אך ורק על מי שימנע הקמת ממשלה שכזו.

אנחנו במפלגת הציונות הדתית כבר הצהרנו שנתייצב מאחורי כל פיתרון שיהיה מקובל על סער ונתניהו.

הגיע הזמן להפסיק לומר 'לך' או "לכו אתם".

בואו!