ינון אזולאי
ינון אזולאיצילום: Flash90

מליאת הכנסת אישרה אתמול (ב') את הצעת גוש מתנגדי נתניהו על הרכב הוועדה המסדרת, זאת כאשר היא עברה ברוב של 60 תומכים מול 51 מתנגדים.

עוד פורסם, כי מפלגת רע"מ היא זו הפילה את הצעת הליכוד ועוררה סערה. חבר הכנסת ינון אזולאי (ש"ס) שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב והגיב לדברים.

"בפוליטיקה הכול יכול להיות, אני לא חושב שהיה צריך להסתמך במאה אחוז על מי שעדיין לא שותף שלך. הכי טוב היה להסתמך על האנשים ב'בייס', אנשי ימין", אמר אזולאי.

עוד הוסיף ואמר כי ההצבעה "הוכיחה שאנחנו לא בטוח נמצאים בממשלה עדיין, אנחנו מקווים שאם יתעשתו ויביאו את חוק הבחירה הישירה. אם נצליח להביא את החוק של בחירה ישירה זה הדבר הטוב ביותר לעם ישראל להימנע מבחירות חמישיות- ניתן לריבון להחליט".

לטענתו, הסיבה שבגוש השינוי מתנגדים להצעה ללכת לבחירות ישירות לראשות הממשלה היא חשש מתבוסה: "ראשי מפלגות יודעים שבאמת העם רוצה את נתניהו, ומפחדים להתמודד עם הציבור וזה העניין. לפיד לא מוכן כי הוא מפחד, הוא יודע שהוא לא ייבחר. החוק יגיד שהריבון יחליט מי ראש הממשלה, ולא יהיו סיבות לאחרים להגיד 'בחרו בי ולא בנתניהו'. אם נגיע למצב שיש בחירה ישירה ונתניהו זוכה בה, אני מאמין שראשי המפלגות יתעשתו", והודה: "יכול להיות שגם נפסיד".

כשנשאל האם להערכתו המעשה של ח"כ מנסור עבאס אתמול במליאה, שברגע האחרון הצביע נגד הצעתו של נתניהו, מעיד על חציית הרוביקון, השיב אזולאי: "הוא ניצל את ההזדמנות. מנסור עבאס מבין פוליטיקה, גם עכשיו בוועדה המסדרת מנסור עבאס רצה להיות לשון המאזניים".

בהמשך, התחייב כי ש"ס לא תחבור לממשלת לפיד־בנט: "חד וחלק, ש"ס לא תומכת בממשלת לפיד-בנט. אם בנט מתכנן עלינו – אנחנו לא שם. אנחנו תומכים בנתניהו חד וחלק, אמר את זה אריה דרעי בקולו, הכי ברור שיש".