מוסי רז
מוסי רזצילום: Gili Yaari / Flash90

ח"כ מוסי רז ממרצ הבהיר הבוקר (שלישי) כי אינו שולל ישיבה בממשלה עם יו"ר ימינה נפתלי בנט אך הבהיר כי ממשלה כזו לא תקום עם רוב של 'ימינה' בקבלת ההחלטות.

"בוודאי שיש אופציה שנשב עם ימינה בממשלה, אבל לא עם רוב של ימינה בקבלת ההחלטות", אמר בראיון לרדיו 'קול חי'.

"גוש מתנגדי נתניהו לא צריך את בנט ואתמול זה הוכח ולכן עליו להוריד את דרישותיו דרסטית. אם לבנט היה נדמה שהוא לשון מאזניים – אז הנה הוא לא. אני תומך בממשלה בראשות יאיר לפיד – ואם לפיד יציע משהו אחר נשקול את זה".

רז הסביר את עמדותיו. "אם אני צריך לבחור ממשלה עם סמוטריץ' ובן גביר ובראשות נתניהו, או בחירות חמישיות – 2 אפשרויות שפסולות בעיני אז אבחר באפשרות השלישית שהיא לא פסולה בעיני – אם כי אני לא מתלהב ממנה – ממשלה עם בנט, סער וליברמן מצד אחד ולפיד, מיכאלי והורוביץ מצד שני".

מנגד, רז פסל את מפלגתו של ראש הממשלה כולה ולא רק את נתניהו עצמו. "אנחנו לא ישבנו ולא נשב בממשלה בראשות הליכוד. למה עם ימינה כן?" מסביר רז "משתי סיבות – 1. כי ימינה תהיה רק שותפה אחת מתוך 7 בממשלה כזאת והיא לא תהיה הראשית. והסיבה השנייה היא, שצריך לחלץ את ישראל מהכהניזם והעובדה שראש ממשלה שמואשם בפלילים מהנדס את הפוליטיקה הישראלית לצרכיו. בשביל כל זה, שווה לשלם את המחיר – שאני מקווה שלפיד יהיה ראש ממשלה ולא נצטרף לשלם אותו".

רז רואה צד חיובי במגעים של ראש הממשלה נתניהו עם יו"ר רע"מ. "יש בעיני משהו מבורך בזה שעבאס הוא לשון מאזניים וסוף סוף שותף לגיטימי לממשלה. אתמול הגוש של נתניהו סמך על התנועה האיסלאמית אחרי שנתנו לכהניסטים לקלל ולהשמיץ אותם ולקרוא להם תומכי טרור במשך חודש. הם ציפו שעבאס ייתן להם את ההצבעה הזו ללא תמורה וזה לא קרה".

אשר להצעת החוק לבחירה ישירה, אמר רז כי "אני תמיד התנגדתי לבחירה הישירה והצבעתי פעם בעד ביטולה בכנסת וכל שכן כשמדובר בספין בלבד. אם רוצים לשנות את שיטת הבחירה בישראל צריך לקיים על זה דיון מסודר; אין שום צורך בבחירות חמישיות. אתמול התגבשה קואליציה של 61 עם בנט בדרך כלשהי ומבחינתי גם החרדים מוזמנים".