אייכלר: "מתחיל בסטירות ומסתיים בהרג"

ח"כ ישראל אייכלר התייחס אחר הצהריים (שלישי) בנאום בפני מליאת הכנסת לתופעה של ערבים המכים יהודים חרדיים ברחובות הערים.

"אנו מזועזעים מהידיעות שמגיעות יום אחר יום על תקיפת יהודים בשל היותם יהודים, בשער שכם וביפו, וכן פרסום של משחקי ירי נגד חרדיים. עלינו לשאול, מאיפה הם למדו שזה מצחיק וקל להכות וליצור סרטונים כאלה נגד חרדים?", תהה.

"אחת התשובות היא היחס נגד החרדיים בשנה האחרונה וההסתה בתקשורת כאילו הם מפיצי מחלות. כנראה שמישהו קלט והפנים את זה", השיב אייכלר.

לדבריו, "אם המדינה לא תיקח את נושא האלימות לידיים, אנחנו עלולים להתדרדר לירי חלילה. מה שמתחיל בסטירה והכאה, יכול להתדרדר להרג. יתכן שזה המשבר השלטוני שגורם לאנרכיה. על השר לביטחון פנים וראש הממשלה להפסיק את 'אלימות הצחוק' כדי למנוע שפיכות דמים"".

ח"כ אייכלר אמר שהיחס לחרדים בא לידי ביטוי גם בהגבלות על המבקשים לחגוג במירון, "היחס של השלטון ליהודים העולים לל"ג בעומר הוא יחס מפלה לרעה. אף אחד לא חשב להגביל את המתרחצים בחופי הים ובמקומות אחרים ולאסור עליהם להגיע ברכבים פרטיים. רק במירון כבר שנים, עוד קודם הקורונה, אוסרים להגיע ברכב פרטי כדי לדלל את מספר העולים אל ההר. ומהי הבעיה הגדולה יותר? שאין מספיק אוטובוסים. אם אוסרים על אנשים להגיע עם כלי רכב פרטיים מצופה שיאפשרו רכבות לאורך כל יום ההילולא. זו זכות בסיסית ביותר להתפלל במקומות הקדושים".

"אם זה היה רק בימי הקורונה, ניחא. אבל אנחנו רואים את זה כבר שנים. זהו ניסיון לדלל את מספר העולים למירון בדרכים שונות. זו ממש שערורייה שאסור לנו להסכים לה. אני מבקש לאפשר חופש תחבורה והסעה הנובע מחופש דת, ליהודים שרוצים להגיע למירון. בפרט עכשיו שאין הגבלה בריאותית, יש אפילו לעודד עלייה להר. זאת באמצעות הזרמת אוטובוסים ורכבות בכל יום חמישי וליל שישי של ל"ג בעומר, עד לפני שבת", הוסיף.