אולימפיאדה בצל הקורונה. טוקיו, TOKYO
אולימפיאדה בצל הקורונה. טוקיו, TOKYOצילום: reuters

לא רק ספורטאים תחרותיים. בעוד בטוקיו עדיין לא פוזר לגמרי הערפל סביב שאלת אירוח וקיום המשחקים האולימפיים בקיץ הקרוב, הערב (שלישי) הודיעו בפיפ"א, ארגון הכדורגל העולמי האחראי בין היתר על טורניר הכדורגל באולימפידת טוקיו כי צוות שיפוט ישראלי יהיה בין השופטים במשחקים האולימפיים.

כזכור, בפעם השניה בהיסטוריה, נדחתה האולימפיאדה אשתקד זאת לאור התפרצות נגיף הקורונה בעולם כולו ובטוקיו נערכים כל העת לאירוח המשחקים השנה, על אף שלא כל האוכלוסייה במדינה התחסנה ורחוק מכך.

בינתיים בצוותים המארגנים ממשיכים בהכנות למשחקים האולימפיים היוקרתיים והמדוברים ביותר בעולם ובפיפ"א הזמינו צוות שיפוט ישראלי להגיע ולשפוט בטורניר הכדורגל של האירוע.

בפיפ"א הזמינו את אוראל גרינפלד וצוותו המורכב מעוזרי השופט רועי חסן ועידן ירקוני, כמו גם את השופט רועי ריינשרייבר שיהיה שופט המסך, להיות חלק מצוות השופטים שינהלו את טורניר הכדורגל באולימפיאדת טוקיו 2022.

יריב טפר, מנכ"ל איגוד השופטים ברך על ההזמנה ואמר כי "אוראל מצטרף למורשת מרשימה ומחייבת של ענקי שיפוט ישראלים בין-לאומיים באולימפיאדות, החל ממנחם אשכנזי בטוקיו 1964 ועבור באברהם קליין במקסיקו 1968 ומונטריאול 1976. אנחנו גאים בו, בצוות העוזרים וברועי ריינשרייבר על כך שנבחרו לייצג את אופ"א בטורניר. ההערכה הגדולה לה זוכים צוותי השיפוט שלנו בזירה העולמית היא עדות להצלחת תהליכים ארוכי טווח בהעמדת סגלי שיפוט איכותיים".

אוראל גרינפלד אמר: "בכל יום אני מתעורר עם אותו החלום, להמשיך לייצג את המדינה בבמות הגדולות ביותר בעולם. שמח מאד שהצוות שלי ואני נהיה חלק ממורשת הספורטאים האולימפיים תוצרת כחול לבן. אני מבטיח שנעשה הכל כדי שנוכל להגשים עוד חלומות".