כדורגל בעידן קורונה
כדורגל בעידן קורונהiStock

נגמר עוד לפני שהתחיל. יממה בלבד אחרי שהוקמה בקול תרועה רמה, במה שסיפק רעידת אדמה גדולה וסערה אדירה בכדורגל העולמי ובעולם כולו, עושה רושם כי מפעל "הסופר-ליג" החדש לא ייצא לדרך.

על פי דיווחים באנגליה, בתוך זמן קצר בלבד הודיעו בזו אחר זו 9 קבוצות מתוך ה-12 המייסדות של המפעל החדש, כי הן חוזרות בהן מההסכמים וההתחייבויות ומוותרות על השתתפות במפעל הסגור שהוקם רק אתמול.

מהדיווחים הרבים עולה כי מי שנתנה את האות לכמות הביטולים הגדולה והמהירה היא צ'לסי שנתקלה במחאת אוהדים גדולה במיוחד. לאחריה הודיעה גם מנצ'סטר סיטי מוליכת הטבלה האנגלית על חזרתה מההסכמים כשמוקדם יותר היום מתח מאמנה פפ גווארדיולה, אחד ממאמני הכדורגל הטובים בעולם אם לא הטוב שבהם, ביקורת חריפה על ההחלטה החד-צדדית להקים את המפעל הלא ספורטיבי.

במקביל הודיע נשיא ברצלונה הנכנס, לאפורטה, כי ההחלטה להיכנס למפעל החדש תהיה רק בתמיכת האוהדים החברים בדירקטוריון המועדון שלהם זכות הצבעה וגם היריבה ממדריד, אתלטיקו הודיעה כי בכוונתה לוותר על השתתפות במפעל החדש.

בהנהלת הסופר-ליג החדשה בראשותו של פלורנטינו פרס, נשיא ריאל מדריד, נבהלו מגל הדיווחים ורצונות העזיבה והודיעו כי הלילה ייכנסו פגישת חירום מיוחדת.

לא עבר הרבה זמן מההודעה על ישיבת החירום וארסנל האנגלית החליטה לעזוב גם היא את המפעל החדש ואליה הצטרפו גם טוטנהאם וליברפול.

האחרונה להודיע על פרישה היא לא אחרת מאשר מנצ'סטר יונייטד שמנכ"לה היה אחד מיוזמי הקמת המפעל החדש. בתגובה להחלטת המועדון האנגלי המפואר לפרוש גם הוא מהמפעל החדש ולחזור לשחק תחת אופ"א, הודיע המנכ"ל וודוורד כי הוא מתפטר מתפקידו באופן מיידי לא לפני שהספיק להתעמת עם שחקני קבוצתו שהיו נגד ההחלטה לשחק במפעל הסגור.

איש נוסף שהיה מראשי המיזם הלא ספורטיבי והודיע על התפטרותו בעקבות הכישלון הנחרץ הוא נשיא יובנטוס האיטלקית ומי שהחזיק בתפקיד משמעותי עד לפני יומיים באופ"א - אנדראה אניילי. אניילי זכה לשמות תואר מפוקפקים מאוד מפי ראשי הכדורגל העולמי שכינו אותו בשם "נחש", כשבזמן ששימש בתפקיד באופ"א, יזם מאחורי הגב את הקמת המפעל הסגור החדש ומונה לסגן נשיא המפעל.

מי שנותרו לבדן כעת במפעל החדש הן ריאל מדריד הספרדית ושתי הקבוצות האיטלקיות - אינטר ומילאן. נדמה כי אחרי קצת יותר מ-24 שעות של סערה גדולה, בעולם הכדורגל יכולים להיות רגועים - הכדורגל והספורטיביות עדיין כאן.