טכנולוגיות מתקדמות
טכנולוגיות מתקדמותצילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

לאחר שנתיים של עבודות טכנולוגיות, תוכן ופיזיות: הקרן למורשת הכותל המערבי משיקה את מרכז 'שרשרת הדורות', מיצג חדשני ומרגש המגולל את סיפורה של ירושלים ושיבת העם היהודי לארצו בסמוך לרחבת הכותל המערבי.

המרכז נפתח היום (ד׳) להזמנות בהתאם לתו הסגול.

למעלה מ-12 מיליון מבקרים מישראל ומרחבי העולם מגיעים מדי שנה לכותל המערבי ולאתרי התיירות הסמוכים לו. השנה בצל הקורונה עיקר פעילות הכותל ואתרי מנהרות הכותל התקיימו מרחוק ובזמן זה עמלו בקרן למורשת הכותל המערבי על שדרוג רחבת הכותל, האתרים והשירותים למבקרים.

המרכז החדשני מגולל את סיפורה של ירושלים ושיבת העם היהודי לארצו ומעניק חוויה תת קרקעית ייחודית בסמוך לכותל המערבי המחולקת לשישה חללים מרכזיים, הכוללים מסע מרגש ומחבר באמצעות טכנולוגיה ייחודית ומתקדמת המוצגת על ידי הזמר והיוצר אביתר בנאי וכולל עיבודים מוזיקליים של אסף אמדורסקי.

העבודה על מרכז שרשרת הדורות כללה יצירת תוכן איכותי, שילוב אמצעים טכנולוגיים מתקדמים וייחודיים והקמת חללי ביקור עוצרי נשימה בכדי להפוך את הביקור במיצג לחוויה אישית בלתי נשכחת. מרכז שרשרת הדורות הוקם בתרומת מורטימור ב.צוקרמן לזכותן של בנותיו אביגיל ורנה צוקרמן, וכן בתרומתם של יצחק ורות רענערט.

המוטיבים המרכזיים המלווים את המרכז והחוויה "אמונה, אחריות, תקווה וזיכרון" ליוו את העם היהודי לאורך ההיסטוריה ושמרו אותו בתהפוכות גורלו. בחדר הראשון נפגוש את אברהם אבינו אב האומה אשר העניק לנו את האמונה, את האחריות העניקו לנו בני ישראל אשר הפכו ל"עם" בארץ ישראל, בחדר החורבן נפגוש את התקווה, בחדר הכיסופים את הזיכרון ואת מלחמת השואה אנו שורדים באמצעות ארבעת המוטיבים המקרבים אותנו אל התקומה.

לסיכום החוויה והחיבור האישי לסיפור, עמודי יצירת הזכוכית שליוו אותנו לאורך החוויה יהפכו לעמודי האמונה, האחריות התקווה והזיכרון וביניהם יוקרנו תמונות המבקרים שצולמו בכניסה כחוליה הבאה בשרשרת הדורות היהודית.

המיצג מונגש וקיים בשלב זה בשפה העברית בלבד ובעתיד ייפתח גם בשפה האנגלית.

הקרן למורשת הכותל המערבי: "אנו נרגשים לפתוח את אתרי מנהרות הכותל לציבור הרחב ושמחים על הביקוש הגדול, לאחר שנה בה ההמונים התחברו בעיקר מרחוק. אנו גאים להשיק את מרכז שרשרת הדורות החדש ומזמינים את הציבור לקחת חלק במסע של העם היהודי לאורך הדורות עד היום ממש ולחוות את החוויה המרגשת העוברת ממשפחה למשפחה ומדור לדור- במקום המשמעותי ביותר לעם היהודי. הקרן השקיעה מאמצים רבים במטרה לייצר תוכן איכותי המחבר כל מבקר באשר הוא אל מורשת הכותל ואל שרשרת הדורות של העם היהודי. לאורך השנים פיתחה הקרן תכניות ואתרי תיירות שונים ומיוחדים, המעניקים למבקרים חוויה חושית, מעצימה וחיבור רגשי יוצא דופן".