גלית דיסטל אטבריאן
גלית דיסטל אטבריאןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

סערה ברשתות החברתיות בעקבות פוסט חריג שפרסמה חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן, מספר 10 ברשימת הליכוד ששוריינה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

דיסטל סיפרה כי היא מתקשה לכתוב את נאום הבכורה שלה "כי כל מה שיש לי בראש זה הרגליים של מתן כהנא. למתן כהנא ממפלגת ימינה יש רגליים ארוכות מאוד. ואתמול בערב כשישבתי בוועדה המסדרת בכנסת כל מה שראיתי זה את הרגליים הארוכות של מתן כהנא.

"איש נחמד ביותר, מתן כהנא. וגם גבוה מאוד. ובגלל שהוא גבוה יש לו כאלה רגליים ארוכות", המשיכה חברת הכנסת ותיארה כיצד התקשתה לראות את ח"כ כהנא מדבר עם ח"כים כמו זאב אלקין ונציגים נוספים מהמפלגות המתנגדות לנתניהו.

"מתן כהנא הסתודד עם נציגי השמאל. ככה חופשי. בלי להסתיר. בלי שום נסיונות הסתרה. הוא עמד מול הכסא שלי עם הגב אלי והיו לו רגליים ארוכות מאוד והוא חיבק את זאב אלקין שהצטופף עם נציג יש עתיד שהצטופף עם נציג של כחול לבן והעבודה ומרץ ורע''מ והם הסתודדו והסתודדו כדי למצוא דרכים להפיל את גוש הימין בוועדה", הוסיפה ח"כ דיסטל אטבריאן.

דבריה החריגים עוררו מהומה ברשתות החברתיות. ''מה זו ההחפצה הזו, אפשר להשמיע את הביקורת שלך בסגנון קצת יותר מכבד, בתור אחד שחושב שאבישי בן חיים מעלה נקודות מאוד מאוד חשובות", כתב רועי.

נועם כהן הגיב לדיסטל: ''מה שמותר לנתניהו מותר לכולם, לאכיפה הבררנית שלך קוראים צביעות והעלאת הדברים על הכתב הם עלבון לכישרון שלך''. סטלה ויינשטיין מרשימת ימינה כתבה: "רק לי זה מרגיש כמו פוסט ארוך של הטרדה מינית?''.

העיתונאי שלמה פיוטרקובסקי צייץ בתגובה: ''אם מתן כהנא היה כותב את הפוסט הזה על גלית דיסטל אטבריאן היו טוענים (ואולי בצדק) שהוא מטריד מינית. אבל הח"כית החדשה כמובן תזכה לאלפי לייקים ומאות שיתופים על הטקסט הדוחה והנאלח הזה, כי כל הגבולות כבר נחצו וכל הסטנדרטים נזרקו לפח. גועל''.