אבי מעוז
אבי מעוזצילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז נשא היום (רביעי) נאום בכורה במליאת הכנסת ה-24.

מעוז אמר בין היתר כי "נאום השבטים של הנשיא ריבלין בהם הוא קידם ועודד את תכנית 'תקווה ישראלית', המשותפת לבית הנשיא ולארגוני שמאל קיצוניים, שחזונה הוא גיבוש זהות ישראלית משותפת ליהודים וערבים, כולל תמיכה בנישואי תערובת ובהתבוללות, נועדה לטשטש את זהותה היהודית של מדינת ישראל".

''יהדות יש רק אחת", תקף מעוז וטען כי האמירה ולפיה עם ישראל הוא ככל העמים זו הנדסת תודעה. "בלבול מגדרי זו הנדסת תודעה וגם דיבור על ארץ ישראל במושג של 'שטחים כבושים' זו הנדסת תודעה''.

בפתח נאומו הזכיר מעוז את היסטוריית עם ישראל לאורך הדורות, החל מאברהם אבינו, דרך בניית בתי המקדש והחרבתם ועד השואה והקמת מדינת ישראל. כמו כן התייחס מעוז למלחמת ששת הימים ולשחרור ירושלים, וכן לשחרור אסירי ציון מברית המועצות.

"מה ייחד את כל חוליות השרשרת הזו, מאברהם אבינו ועד שיבת ציון הנוכחית? החלום. חלום כל הדורות להקים את הממלכה של העם היהודי בארצו. חלום המדינה היהודית בארץ ישראל. הם לא חלמו על 'מדינת כל אזרחיה' ולא על 'הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון'".

מעוז ציין את שתי מטרותיה של מפלגת נעם "שהינן שני פנים לאותו מטבע". הראשונה היא מאמץ בלתי פוסק לשמירת הזהות היהודית של מדינת ישראל, בדגש על הניראות הציבורית. השניה היא מאבק חסר פשרות בפוסט מודרנה ובהנדסת התודעה המאיימות על החרות הלאומית ומנסות להשתלט על התודעה הציבורית.

מעוז הרחיב כי הפוסט מודרנה יוצרת מלחמה בלתי פוסקת בין חלקים שונים בחברה האנושית, במקום לעודד אנשים לקחת את גורלם בידם ולהתקדם בחייהם על ידי כשרונותיהם ומאמציהם. חלק מהותי של רוח הפוסט מודרנה מתמקד בשינוי השיח ובהנדסת תודעה המבקשים לפרק ולטשטש כל זהות ובד בבד להפוך כל דעה אחרת לבלתי לגיטימית, כך לטענתו.

בנאומו ציין מעוז דוגמאות לשינוי התודעתי, ביניהן הגדרת גירוש גוש קטיף כ"תכנית ההתנתקות", נאום "השבטים" של נשיא המדינה המטשטש את ייחודו של עם ישראל ומעודד התבוללות, הכנסת מושגי השיח החדש דרך האקדמיה, שטיפת מוח תודעתית של רוחו של צה"ל ומפקדיו על ידי מכונים ומרצים מחוץ לצה''ל, ועוד.

"במציאות זו זהותה היהודית של מדינת ישראל מאויימת ונמצאת בסכנה. וכך מונפת לה החרב מעל מעמד הרבנות הראשית, השבת במרחב הציבורי, מערכת הכשרות הממלכתית, הגיור הממלכתי ועוד".

מעוז הדגיש בנאומו כי "עם ישראל יש רק אחד, שבטים בעם ישראל יש שנים עשר שבטי ישורון, יהדות יש רק אחת, ארץ ישראל יש רק אחת ומיועדת על ידי בורא עולם לעם אחד, לשון ושפה עברית יש רק אחת".

ח''כ מעוז חשף כי לשם שמירת הזהות היהודית במדינה וחיזוקה, הוכנה תכנית פעולה להקמת רשות ממלכתית בשם "מגן העם והזהות היהודית של מדינתו". מעוז חזר ואמר כי מפלגת נעם תפעל בנעם ובאהבה: "נקודות המוצא שלנו הן האהבה והאמונה", האהבה לעם ישראל ולכל אחד ממנו והאמונה בבורא עולם. "ויהי נעם ד' אלוקינו עלינו, ומעשה ידינו כוננה עלינו ומעשה ידינו כוננהו", סיים יו"ר מפלגת נעם.

חה"כ גלעד קריב (העבודה) אמר בתגובה: "נאום מזוקק של פאשיזם ישראלי ופונדמנטליזם יהודי. רוב הציבור דוחה את הגזענות, השובניזם וההומופוביות שמעוז מייצג".