תקיפת מנכ''ל ישיבת ההסדר ביפו, משה שנדוביץ
תקיפת מנכ''ל ישיבת ההסדר ביפו, משה שנדוביץצילום: ללא קרדיט

מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר אורי פינסקי שיגר היום (רביעי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות התקיפה האלימה של ראש ישיבת ההסדר ביפו הרב אליהו מאלי.

פינסקי קרא לראש הממשלה נתניהו, לשר הביטחון בני גנץ ולשר לביטחון פנים אמיר אוחנה לפעול לחיזוק ההרתעה ביפו.

"יחד עם כל עם ישראל, אנו מזועזעים עד עומק נפש מהתקיפה הלאומנית הקשה של תלמיד חכם ומסור, ראש ישיבת ההסדר ביפו הרב אליהו מאלי, יחד עם מנהל הישיבה הרב משה שנדוביץ", כתב פינסקי. "תקיפה המגיעה לאחר תקופה של תקיפות רבות כנגד תלמידי הישיבה ואנשי הגרעין".

"ישיבת ההסדר יפו מחנכת מאות תלמידים ללימוד תורה מעמיק, שירות מסור ביחידות איכותיות בצה"ל, הושטת יש וסיוע לכלל האוכלוסייה בעיר יפו ובכלל. אסור למדינת ישראל ולרשויות האכיפה השונות לעבור על אירועים חמורים כאלה לסדר היום. לא יכול להיות שיהודי יצטרך לפחד וללכת ברחוב ביפו או בכל מקום אחר במדינת ישראל", הוסיף.

אורי פינסקי
אורי פינסקיערוץ 7

"אנו רוצים להביע את הערכתנו למשטרת ישראל שפעלה במהירות ועצרה את שני הפורעים", אמר. "אנו מחזקים את ידיכם לעמוד על כך שהפורעים האלה וחבריהם יענשו באופן החמור ביותר, שהרשויות יאכפו את הבטחון והשלום באופן נחוש וברור ושיחסי השכנות הטובים יגברו על כל המנסים לפגוע ולסכסך. אנו מבטיחים לכם כי 12,000 תלמידי ישיבות ההסדר מקרית שמונה ועד אילת, יחד עם עשרות אלפי משפחות בוגרי הישיבות, ימשיכו להיות נכונים לכל משימה תורנית ולאומית – בישיבה, בצבא ההגנה לישראל, בהתיישבות ובפריפריה, בנושאי חברה ועם, בקליטת עליה והכל מקום שאילו נדרש".

"בטוחנו כי דווקא בימי ההודאה הללו של חודש אייר, מדינת ישראל תדע להכריז ולהראות בשטח שכולנו כאן כדי להישאר, שעם הנצח שב לארצו לתמיד ויעמוד על כך", כך פינסקי.