נרצחי הפיגוע בברקן
נרצחי הפיגוע בברקןפייסבוק

בית המשפט הצבאי בסאלם גזר היום (רביעי) ארבע שנות מאסר ועוד שנת מאסר על תנאי למוחמד חורסה שהורשע באי מניעת פשע בפיגוע בו נרצחו קים יחזקאל-לבנגרונד וזיו חג'בי הי"ד.

חורסה ידע על כוונותיו של המחבל אשרף נעוואלה לבצע את הפיגוע במפעל 'אלון' שבברקן בשנת 2018.

בכך החמיר בית המשפט את עונשו של חורסה ודחה את הסדר הטיעון אליו הגיע עם הפרקליטות לפיו היה צפוי לרצות עונש של 36 חודשים בלבד. ההחמרה בעונש נעשתה לאחר התנגדותו של רפי לונגרוד, אביה של קים לונגרוד הי"ד להסדר, אותו מלווה עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו.

בדיון קודם הביע אביה של קים יחזקאל הי"ד את התנגדותו לעסקת הטיעון "אני בטוח שהחיים של הבת שלי שווים הרבה יותר מ- 3 שנים או 1,500 ש"ח. גם החיים של זיו חג'בי לא שווים את זה. לי זה הרס את הבית. אין לי אישה, אין לי ילדים, בקושי יש לי נכדים. הבן של קים לא יזכור אותה לחלוטין, הוא היה בן שנה ו-4 חודשים. הוא יודע רק סיפורים על אמא, וגם כשהוא יגדל הוא לגמרי לא יזכור".

עוד אמר לבנגרונד: "לגזור שלוש שנים עונש זה הרי בדיחה. זה לא ירתיע אף אחד, זה לא יעשה את העבודה. זה בערך כמו שלא הרסו את הבית של המחבל, שטענו שהמשפחה לא מעורבת". בהמשך סיפר לבנגרונד על זירת הרצח, בה ראה את ביתו אזוקה.

"העונש צריך להיות יותר מרתיע. הוא צריך לקבל את המקסימום שמגיע לעבירה זו. גם זה לא מספיק, אז לפחות את המינימום. אני צריך לחיות עם הדבר הזה את כל הזמן שנשאר לי לחיות", הוסיף.