אלעד מלכא
אלעד מלכאצילום: ראובן קופיצ'ינסקי

חברים יקרים, אחרי 9 שנים כפעיל בתנועת התעוררות, 7 מהן במועצת בעיר, החלטתי לסיים את תפקידי כחבר מועצת עיר מטעם תנועת התעוררות.

זה לא קל לי, אני אוהב את עשייה הציבורית, אני אוהב את התנועה ואת הפעילים בה, אני אוהב לעזור לתושבי ולתושבות העיר, לא אשקר - אני גם אוהב את המעמד והיוקרה שלו. אבל הגיע הזמן להיפרד. מרגיש כמו להיפרד מאישה שאוהבים, פשוט כי זה הדבר הנכון לעשות.

מראש, הבהרנו גם ציבורית, שאם עופר ברקוביץ לא ייבחר לראשות העיר, אני לא אוכל לכהן קדנציה שלמה, תפקיד כה משמעותי בהתנדבות הוא דבר שלא עושים לנצח. אולם לאחר הבחירות והבחירה של ליאון להשאיר אותנו באופוזיציה הרגשתי מחוייבות להישאר ולעשות ככל יכולתי לסייע לחבריי מהאופוזיציה.

אני מביט על התקופה מלא סיפוק: בימים אלו מושלם המהלך להכנסת עוד שתי חברות תחבורה ציבורית לעיר, סיטיפס הוחלפה ושיפור השירות יורגש בקרוב בעיר כולה. המאבק להשלמת תכנון הקו הכחול של הרכבת הקלה הצליח, והמאבק לחיבור ארמון הנציב לרשת קווי הרכבת הקלה נשא פרי. זו היתה תקופה בה ניהלתי, יחד עם שותפים נפלאים בחברה האזרחית, מאבק מוצלח לקיום בחירות למנהלים הקהילתיים בעיר, בחירות שמתנהלות בתקופה הזו. תקופה בה עשיתי כמיטב יכולתי כדי לשפר את התנהלות העירייה לאורך משבר הקורונה כולו בשורת צעדים ארוכה.

היו עוד הרבה מאוד צעדים "קטנים": הובלנו תכנון תחבורתי מקיף למרחב יובלים גנים לאור היקפי ההתחדשות העירונית במרחב, שמרנו על מתחם ספורט ברמות אשכול, התקדמנו, אם כי לא מספיק בחיבור תת קרקעי של שכונת הר חומה לכביש בגין ובשמירה כל גבעת המצפה-תל בארמון הנציב.

יזמתי מהלכים למימוש הריבונות והאחריות שלנו על מזרח העיר, לשיפור הליכי התכנון, המנהל התקין ועוד כהנה וכהנה.

במקומי ייכנס אבישי כהן, איש משכמו ומעלה שעתידו הפוליטי והמוניציפלי לפניו. אני סומך על חבריי שיעשו עבודה נפלאה כפי שעשו עד כה ואף יותר מזו.

היתה לי הזכות לשרת אתכם, ואותך ירושלים. תודה לכם תושבים ותושבות, פעילים ופעילות, שותפיי לסיעה.

ולבסוף, תודה עמוקה לאשתי ולמשפחתי על שנים של נשיאה משותפת בנטל. מעיין, הגדול שלנו, נולד שבוע לאחר ישיבת המועצה הראשונה שלי, אי אז ב 2013, עכשיו הוא יחווה לראשונה אבא שרק עובד ולא גם עובד וגם חבר מועצה.