סיבים אופטיים
סיבים אופטייםצילום: ISTOCK

המועצה האזורית שומרון פיתחה מודל עסקי ייחודי, שיאפשר להביא את הסיבים האופטיים לשומרון כבר בשנה הקרובה ולהעניק תשתית אינטרנט מהיר בכל היישובים.

בשומרון 36 ישובים, ביניהם ישובים מרוחקים כמו אלון מורה, חרמש ומבוא דותן שיוכלו ליהנות מאינטרנט מהיר שבהרבה מערי ישראל יכולים רק לחלום עליו.

המודל העסקי אותו קידם ראש מועצהת שומרון יוסי דגן יחד עם הצוות המקצועי של המועצה, יאפשר לישובים להפוך לספקי הטכנולוגיה, וכך בבוא העת אף להרוויח ממנה, וזאת כאשר התושבים משלמים בדיוק את אותו סכום ששילמו עד היום לספקי האינטרנט והתשתיות אולם עם מהירות של 1000 מגה-בייט.

עד היום, בשל התקלות הרבות והתשתית הרעועה, נאלצו התושבים להסתפק במקסימום 40 מגה-בייט וזאת רק באופן תיאורטי כאשר בפועל המהירות היתה נמוכה בהרבה. יש ישובים שנותרו רק עם 5 מגה-בייט בזמנים קשים וכאשר העומס עולה – וביתר שאת בתקופת הקורונה - אף התמודדו התושבים עם נפילות אינטרנט חוזרות ונשנות וניתוקים רבים.

יוסי דגן
יוסי דגןצילום: שריה דיאמנט

"החלטנו לנצל את יתרון הגודל", אומר יוסי דגן, "צוותים שלנו עמלו על בניית המודל הזה שיוציא את התושבים לחירות ויאפשר להם לקבל מבלי להוסיף שקל מעבר למחירי השוק את תשתית האינטרנט הטובה והחזקה ביותר המוכרת היום בעולם. תקופת הקורונה חידדה את הידוע לכל, אינטרנט הוא מוצר צריכה בסיסי ממש כמו חשמל ומים, לתושבים שלנו מגיעה התשתית הטובה ביותר והחלטנו לא לחכות למשרד התקשורת ולהתקדם בלעדיו".

כזכור, ראש המועצה האזורית שומרון ניהל מאבק כדי להבטיח שמשרד התקשורת יתעדף גם את יישובי יו"ש ברפורמת הסיבים האופטיים. לאחר מכן הוציא שר התקשורת דאז יועז הנדל מכתב ליוסי דגן בו הובטח כי יו"ש יקבלו תעדוף יחד עם שאר יישובי קו התפר. יחד עם זאת היות ואין תקציב מדינה, והנחת הסיבים האופטיים בפועל עלולה לקחת שנים, בין השאר בשל התעכבות תקציב המדינה, הוחלט בשומרון לצאת לדרך באופן עצמאי.

הערב (רביעי) הוצג המודל לראשי הישובים. ההערכה היא שעד סוף חציון 2022 כל מי שירצה ליהנות מאינטרנט מהיר בשומרון, מיצהר ואיתמר ועד שערי תקווה וסלעית יוכל ליהנות ממנו.