אחמד טיבי
אחמד טיביצילום: Miriam Alster/Flash90

ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת מתייחס הערב (רביעי) למגעים המתנהלים בתוך הגוש אותו מביל יאיר לפיד, לקראת אפשרות שיו"ר יש עתיד יקבל מנדט מהנשיא בעוד שבועיים.

"אנחנו מנהלים מגעים עם לפיד, יש לנו קווים אדומים אבל חשוב לנו להביא הישגים לציבור הערבי. הצגנו את הנושאים בפניו, ההיענות הייתה חיובית בכמה נושאים. לפיד ביקש המלצה לנשיא, והימנעות של המשותפת ורע"ם בהקמת ממשלה של מה שהוא קורא גוש השינוי", אמר טיבי בראיון לכאן ב'.

הוא התייחס לתרגיל הפוליטי שנעשה יחד עם מנסור עבאס לגוש הימין ואמר, "אני שמח שבסופו של דבר רע"ם הצביעה עם הצד שבו הרשימה המשותפת. התוצאה של 60-51, וראיתי את הפנים של בנימין נתניהו, זה מצב מורלי. עדיין נתניהו יכול להשיג רוב בוועדה המסדרת בקונסטלציות מסוימות".

טיבי הסביר גם מדוע הוא מתנגד להדחת ח"כ משה גפני מראשות ועדת הכספים. "הוא יושב ראש טוב, ובמשך שנים רבות היה לנו שיתוף פעולה פורה איתו בכל מה שקשור לצרכים של החברה הערבית. אני לא חושב שמועמד של ישראל ביתנו צריך להחליף אותו".

מנגד, הבהיר ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה כי מפלגתו לא תשב עם גוש השינוי. "הדומיננטיות של מרצ, לפיד וליברמן תהיה הרבה יותר חזקה מ-14-15 ח"כים מהימין. מה שמאחד היום את כל הקבוצה הזאת זה להזיז את נתניהו, מה מחזיק אותם ביחד?", תהה.

כשנשאל על הפגישה הצפויה בין יו"ר מפלגתו משה גפני ליאיר לפיד ענה, "אין שום משמעות לפגישה, אנחנו עורכים פגישות כאלה בכל יום. בשונה ממה שקורה במקומות אחרים, אנחנו לא משנים את הערכים שלנו ולא מוכרים אותם, לא עבור כיסאות ולא עבור תקציבים".