ח"כ גלעד קריב (העבודה) התארח באולפן ערוץ 7 והתייחס למצב הפוליטי הנוכחי וליוזמת הבחירה הישירה של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"נושא הבחירה הישירה הוא ספין. קשה להאמין איך פוליטיקאים רציניים חושבים שאפשר להתייחס לחוקי היסוד של מדינת ישראל משל היו העיתון של אתמול שעוטפים בו דגים בשוק", טוען קריב.

לדבריו, "יש במדינה אזרחים צעירים שחווים את החוויות הדמוקרטיות הראשונות שלהם בעידן של טירוף מערכות. מה המסר שאנחנו מעבירים כאן לציבור הצעיר לגבי השיטה הדמוקרטית, כאשר כל פעם רה"מ ושותפיו ממציאים פה המצאות חדשות ועושים בחוק היסוד כאילו זה היה המחאה ללא כיסוי? בחירה ישירה זה רעיון מעוות. כיום בכנסת ישראל יש רוב שתומך בהחלפתו של רה"מ נתניהו. וסביב העובדה הזאת תורכב הקואליציה הבאה".

הוא אינו שולל אפשרות הקמת ממשלת אחדות הכוללת רוטציה בין נפתלי בנט ויאיר לפיד. "ליבי לא גס ברעיון של ממשלת אחדות ישראלית - ממשלת 'ריפוי'. אין דבר שהחברה הישראלית צריכה יותר אחרי השנים האחרונות של נתניהו מאשר מהלך הכולל גם ימין, גם שמאל וגם מרכז שיודע לשים חלק מהדברים בצד. יש לנו מספיק סוגיות דחופות לטפל בהם מעבר לסוגיות של ימין-שמאל".

קריב מספר את התחושות שחש במהלך הנאום הראשון של ח"כ אבי מעוז היום. "לא התחברתי לנאום, לא לאיש ולא לתורתו. אני חושב שזה הנאום המזוקק ביותר שנשמע בכנסת ישראל אי פעם ומציג משהו שהוא בעבורי פשיזם ישראלי ופונדמנטליזם יהודי. לא משנה כמה פעמים אבי מעוז משתמש במילה אהבה או נועם, תפיסת העולם שלהם רוויה בשנאה של האחר, בשוביניזם והומופוביות".

"ח"כ מעוז טועה לחלוטין בכל מה שנוגע להשתלטות סדר היום הפוסט מודרני. רוב הציבור הישראלי יודע להבחין בין 'טוב' ו'רע' והם שמים אותו ואת תפיסות העולם שלו בצד ה'רע' של הדעות. אם לא היה לנו פה ראש ממשלה שבעצמו לא יודע להבחין בין טוב ורע אז ח"כ מעוז כלל לא היה נואם נאום בכורה בכנסת ישראל", הוא מוסיף.

ח"כ קריב נשאל על אירועי האלימות מצד הציבור הערבי כלפי יהודים. "אלימות היא אלימות. בוודאי שמתלווים אליה גם מתחים לאומיים ודתיים. כל אירוע של אלימות ראוי לא רק לגינוי פומבי אלא לטיפול רציני של רשויות אכיפת החוק. אבל אין ספק שכרגע הקורבנות העיקריים של מגיפת האלימות הם האזרחים הערביים של מדינת ישראל. אני מבקש לא לטשטש את המידרג של מגיפות האלימות. האלימות הרצחנית פוגעת בראש ובראשונה בערביי ישראל. צריך לעשות פעולות עומק אמיתיות להתמודד עם מצוקה חברתית".

לסיום, הוא מתייחס לשיח בציונות הדתית בנוגע לממשלה בתמיכה מבחוץ של רע"מ. "אני חושב שבשנים האחרונות מתקיימים לא מעט דיונים פנימיים בציונות הדתית שיש בהם זרעים של תקוה. זה נכון לגבי הקהילה הגאה, הדיון סביב המפגש עם רבנים רפורמים ועכשיו הדיון סביב רע"מ. 20% מאזרחי מדינת ישראל הם ערבים. אנחנו צריכים להבין שחייבים לשלב את האזרחים האלו במשחק הפוליטי. ברגע שמקבלים את העיקרון הזה צריך לשבת למשא ומתן ואני מאוד שמח שיש היום גורמים בציונות הדתית שמבינים שאי אפשר לפסול 20% מאזרחי ישראל משותפות פוליטית".