נשאר בבית. אילוסטרציה
נשאר בבית. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

החלום של רבים הוא לקבל מדי חודש משכורת מכובדת מבלי להגיע למקום העבודה. אחד מעובדי בית החולים בעיר קטנזארו במחוז קלבריה באיטליה הפך את החלום למציאות שנמשכה לא פחות מ-15 שנים.

האיש הצליח שלא להגיע למקום עבודתו בבית החולים המקומי במשך 15 שנים, אך המשיך לקבל מדי חודש משכורת בסכומים שהצטברו עד כמעט 540 אלף יורו.

האיש, בן 67 כיום, מואשם כי בשנת 2005 איים על מנהלת בית החולים דאז ומנע ממנה להגיש דו"ח משמעתי נגדו בגין ההיעדרויות הרבות שלו מהעבודה. זמן קצר לאחר מכן פרשה מנהלת בית החולים מעבודתה, והאיש המשיך שלא להגיע למקום עבודתו מבלי שאף גורם בבית החולים יבדוק זאת.

כעת הוא מואשם בניצול לרעה של תפקידו, זיוף וסחיטה בנסיבות מחמירות, וחלק ממנהליו לשעבר בבית החולים נחקרו גם הם בחשד כי שיתפו פעולה עם ההיעדרות ארוכת השנים שלו מהעבודה.

ההיעדרות ממקומות העבודה הפכה בשנים האחרונות לתופעה נפוצה במגזר הציבורי באיטליה, מה שהביא את הממשלה המקומית להדק את חוקי העבודה בשנת 2016 בנסיון למנוע ניצול לרעה של משרות בכירות במגזר הציבורי.

במקרים רבים נאלצה המשטרה להתקין מצלמות נסתרות על מנת לחשוף עובדים שלא הגיעו לעבודה בחלק גדול מהשנה, תוך שהם מקבלים שכר חודשי כרגיל.

כך, לדוגמא, הצליחו שוטרים לחשוף קבוצה של עשרות עובדים בבית העירייה של סאן-רמו שבמשך שנים ארוכות "החתימו כרטיס" אך מיד חזרו לענייניהם הפרטיים מבלי לבצע את עבודתם.