קריב ומיכאלי
קריב ומיכאליצילום: דוברות

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי וח"כ גלעד קריב, שיגרו היום (רביעי) מכתב מטעם מפלגתם ליו"ר קק"ל אברהם דובדבני, בעניין כוונת הנהלת קק"ל לאשר בדירקטוריון החברה החלטה בדבר מדיניות רכישת קרקעות ביהודה ושומרון שאינם נמצאים תחת ריבונותה של מדינת ישראל.

במכתב הדחוף, קוראים במפלגת העבודה ליו"ר קק"ל דובדבני למשוך את ההצעה שהונחה על שולחן הדירקטוריון שיתכנס מחר בעניין מדיניות רכישת קרקעות באזורי יהודה ושומרון.

מיכאלי אמרה כי "המהלך של דירקטוריון קק"ל לאשר מכירת קרקעות ביהודה ושומרון הוא הרסני ומהווה שיבוש חמור של מטרות הקרן. מפלגת העבודה, שפעלה תמיד בשיתוף פעולה עם קק"ל כמו עם שאר המוסדות הציונים, דורשת למשוך את ההצעה ולא לפגוע באמון שיש לעם ישראל בקרן הקיימת".

חבר הכנסת גלעד קריב, שכיהן עד היבחרו לכנסת כחבר הנהלת ההסתדרות הציונית, הוסיף כי "הנהגת הימין בקק"ל מבצעת מחטף שיפגע קשות במעמדה של הקרן בעולם היהודי ושעלולה לסכן אינטרסים מדיניים ודיפלומטיים של מדינת ישראל בתקופה בה מכהנת ממשלת מעבר. הניסיון להפוך את הקרן הקיימת לזרוע נוספת של מפעל הרחבת ההתנחלויות עומד בניגוד מפורש לתזכיר קק"ל ובניגוד לייעוד המוסדות הלאומיים כמקום מפגש של כלל התנועות והארגונים הציוניים".

"אנו קוראים לארגונים הציוניים המיוצגים בדירקטוריון, כדוגמת נעמ"ת, בני ברית, ויצ"ו ומכבי העולמי, שלא לתת ידם למהלך המסוכן הזה", אמר.