הרב ד"ר יואל בן נון
הרב ד"ר יואל בן נוןצילום: חזקי ברוך

כבר היו בישראל בחירות ישירות לראשות הממשלה (כולל נתניהו בעצמו) וזה נכשל.

מדוע זה נכשל? כי ראשי ממשלה לא הצליחו לפעול עם הכנסת, והממשלות לא הצליחו לשלוט. זה בדיוק מה שאנו רואים לנגד עינינו כעת, כנסת משותקת, ארבע מערכות בחירות, ממשלה 'חליפית' בלי תקציב, ואי יכולת להרכיב ממשלה חדשה.

לנתניהו יש כיום תמיכה ברורה של 52 ח"כים, שהם 44 אחוז בכנסת, וזה לא מספיק – מה יועילו לו 40 אחוז בבחירה ישירה? בכנסת הנוכחית הוא ימשיך להיות תלוי בכל דיון במנצור עבאס שמנסה להשתלט לא רק על הוועדה המסדרת בכנסת, אלא על כל סדר היום הציבורי והפוליטי.

את כל זה מבינים גם בליכוד ולכן אחדים מהם מטמינים 'שפן' נוסף בהצעת הבחירה הישירה, והוא תוספת אוטומטית של 12 ח"כים לראש הממשלה שייבחר ישירות. זו כבר מהפכה גמורה בכל השיטה הדמוקרטית – נתאר לעצמנו ראש ממשלה כמו שמעון פרס, אהוד ברק, אריק שרון, כמו גנרל עתידי פופולארי בעל השקפה 'שמאלית', זוכה בבחירות ישירות, ומקבל אוטומטית עוד 12 ח"כים כדי לשלוט בכנסת, כאשר הליכוד, הדתיים והחרדים באופוזיציה חסרת אונים... זהו ניסיון השתלטות כוחני ומסוכן לא פחות מהרעיון של רע"מ כלשון מאזניים.

בחירות ישירות כשלעצמן לא ישנו דבר, ותוספת של 10 אחוז היא רעיון מונרכי ותקדים מסוכן מאד.

ממשלת 'ימין' עם 65 ח"כים יכולה לקום תוך יום או יומיים בלי שום בעיות, אם בנימין נתניהו יכריז על 'נבצרות' (ולו זמנית) ויאפשר לליכוד להרכיב ממשלה עם שותפיו הטבעיים – הוא יתפנה לנהל כראוי את המאבק שלו לטיהור שמו והממשלה תתפנה לנהל כראוי את מדינת ישראל בצומת דרכים בינלאומית וכלכלית קשה ומסובכת.

עם ישראל ברובו המכריע יזכור לטובה את הישגיו החשובים של נתניהו אל מול הקורונה, כמו במרחבי המזרח התיכון, ואפילו בבית המשפט ישתפר מאד מעמדו וכבודו.

כל מי שטוען, שנתניהו פועל לטובת עצמו, טועה מאד, כי במהלכיו האחרונים הוא בעיקר פוגע בעצמו, בכבודו, בהישגיו, וגם בסיכוי שלו לזכות במשפט. ועוד משהו – כראש ממשלה ב'נבצרות' הוא לא יצטרך לעזוב את מעונו ברחוב בלפור.

'נבצרות' זמנית היא הדרך היחידה להקמת ממשלת 'ימין', והיא גם הדרך היחידה של נתניהו לשמור על כבודו ומעמדו, לטובת עצמו, ולטובת כולנו.