עו"ד אילן בומבך
עו"ד אילן בומבךצילום: ראובן קפוצ׳ינסקי

רשת מרפאות 'סמייל קליניק', באמצעות בא כוחה עו"ד אילן בומבך, שלחה מכתב התראה לפני תביעת לשון הרע נגד אפליקציית 'איזי'.

לטענת 'סמייל קליניק', אפליקציית איזי מאפשרת לגולשים לכתוב תגובות באופן אנונימי וללא בקרה, ובכך מאפשרת למרפאות מתחרות לכתוב ביקורות שליליות שקריות על בית העסק בידי המתחרים.

לדברי רשת המרפאות, האופציה הזאת גורמת להוצאת דיבתה רעה ופוגעת פגיעה קשה בפעילות העסקית ובשמה הטוב של הרשת על ידי כותבים אנונימיים.

"אפליקציה בולטת ופופולארית המפעילה מסע פרסום רחב לא יכולה להרשות לעצמה שלא לקיים הליכי בקרה קפדניים לגבי מי שמפרסם את הביקורות", מסר עו"ד בומבך. "הדבר פוגע פגיעה אנושה במרשי ואין בכוונתנו לאפשר את המשך הליך הפייק ניוז שמופץ בידי גורמים עסקיים בעלי אינטרס".

במכתבו דורש עו"ד בומבך לקבל לידיו את פרטיהם של המגיבים על מנת לאפשר למרפאות 'סמייל קליניק' להתגונן מפני הנזק שנגרם לרשת במישורים משפטיים.

מהנהלת אפליקציית 'איזי' נמסר בתגובה: "איזי הינה פלטפורמה אינטרנטית המאפשרת ביקורת צרכנית המיועדת לפרסומי גולשים וצרכנים. פלטפורמה אינטרנטית, דוגמת איזי, אינה משמשת צנזור או שופט, שאחרת נפגע קשות ושלא לצורך בחופש הביטוי שהינו מערכי היסוד של מדינה דמוקרטית, ובפרט חופש הביטוי הצרכני".

"איזי אינה מנהלת את ענייניה המשפטיים באמצעות התקשורת", הוסיפו. "יועציה המשפטיים של החברה מטפלים במכתב של סמייל קליניק, ובדחיית טענותיה של סמייל קליניק כפי שהן באות לידי ביטוי במכתבה".