אביב כוכבי
אביב כוכביצילום: דובר צה"ל

ראש מוסדות "בני דוד" הרב אלי סדן שיגר היום (חמישי) מכתב לרמטכ"ל אביב כוכבי בעקבות "נאום שלוש האימהות" שנשא הרמטכ"ל ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.

במכתבו הודה הרב סדן במילים חמות לרמטכ"ל, ואף כתב לו כי הוא "גאה בכך שאתה כיום המנהיג של צבאנו".

"אני מרגיש חובה מוסרית להודות לך על הנאום המאלף שאמרת בערב יום הזיכרון לחללי צה"ל", כתב הרב סדן. "בטקס יום הזיכרון שערכנו במכינה הקדם-צבאית בעלי, ביום עצמו, בשעה 11:00 מיד כהמשך לצפירה, טקס שבו אנו מזכירים את 26 בוגרי המכינה שנפלו במערכות ישראל, הקרנו על ברקו את הדברים הנפלאים שאמרת ערב לפני כן".

"אין צורך לפרט ולדבר על המשמעות החשובה כל כך כיום לחיבור שעשית בין הזהות של מדינת ישראל כיום להיסטוריה של עם ישראל בכל הדורות", הוסיף. "אבל אני שמתי לב גם לעובדה שעם כל היחס והכבוד לכל משרתי צה"ל, העלית על נס את הגיוס ליחידות הקרביות. יודע אני שצריך כיום אומץ לב ציבורי כדי לשים את האצבע על נקודה שהיא כל כך פשוטה, אבל לצערנו חלה בה נסיגה בשנים האחרונות, ואשר על כן היה כל כך חשוב שציינת זאת".

"אני מודה לך על כל הדברים שאמרת, וגאה בכך שאתה כיום המנהיג של צבאנו (וזה כמובן מצטרף עם ההנחיות הנפלאות שקראת להם מצפן הרמטכ"ל). הלוואי ונזכה שגם הבאים אחריך לא ירדו מהנורמות שאתה מציב", כך הרב אלי סדן.