בנט ולפיד
בנט ולפידצילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

יו"ר ימינה נפתלי בנט, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן סיכמו ביניהם כי אם תוקם ממשלת אחדות כל נושאי דת ומדינה ייקבעו בהתאם לרוח ארגון רבני צהר. כך דווח בחדשות 12.

המשמעות המעשית להסכמה כזו כי שיאושר מתווה משה ניסים לגיור שזכה להתנגדות של החרדים וסמוטריץ', יפורק מונופול הכשרות ברבנות הראשית וימונו שני רבנים ראשיים ציוניים.

יחד עם זאת, יש גם חריקות במחנה השינוי בדמות חילוקי דעות על חלוקת התיקים. יאיר לפיד מעוניין בממשלה רזה ובמפתח של שר על כל שלושה חברי כנסת. סער ובנט רוצים לקבל ייצוג עודף כדי להבטיח שיוכלו להשפיע.

הדרישה של בנט וסער לא קלה לעיכוב בצד השמאלי של הממשלה אחרי שבנט קיבל לידיו את ראשות הממשלה. גורמים בצד הימני מסבירים שלא יוכלו לוותר על האחיזה במוקדי השפעה ומעריכים שמה שלא ייסגר בשבוע הקרוב כבר לא ייסגר כלל.

לפי הדיווח בחדשות 12, במחנה נתניהו נערכה פגישה בין ח''כ דוד ביטן שאחראי על המו״מ לח''כ גדעון סער. ביטן הציע תפקיד בכיר בממשלה כגון ממלא מקום, וכיסוי חובות. יחד עם זאת נתניהו לא מוכן לזוז מתפקידו ומבחינת סער ישיבה תחת נתניהו לא באה בחשבון.

ביהדות התורה מתחו ביקורת על ראש הממשלה נתניהו. כאשר נתניהו הגיע לישיבת סיעת יהדות התורה אמר לו ח״כ יעקב אשר, יו״ר ועדת החוקה: ״התחושה שלנו היא שאתה לא מתאמץ מספיק מול סער ובנט, בחיסונים לקחת על עצמך את הנושא כמשימה אישית והצלחת. אולי אם היית מתקשר לגדעון סער ב-3 בלילה זה גם היה עוזר״.