עידית סילמן עם הרב מונק וראשי 'בית חם'
עידית סילמן עם הרב מונק וראשי 'בית חם'צילום: יוסי רוזנבוים

חברת הכנסת עידית סילמן (ימינה) ביקרה בארגון 'בית חם' בבני ברק.

סילמן הגיעה לסיור מיוחד כאורחת של מנכ״ל בית חם הרב אריה מונק, שקיבל את פניה יחד עם ראשי אגפים ומחלקות מרכזיות בארגון.

בפני סילמן, השותפה לשדולה לבריאות הנפש בכנסת, הוצגו מגוון הפעילויות והעשייה מאז הקמת הארגון ב-1999. הרב מונק הציג סקירה רחבה על הצוותים הרבים, ובהם אנשי המקצוע, עובדים סוציאליים ומטפלים שמלווים את הארגון, על מערך המרפאות, על מוקדי שירות התעסוקה ומרכזים נוספים של ׳בית חם׳ ברחבי הארץ.

'בית חם' מאגד בתוכו את כלל שירותי בריאות הנפש באמצעות רשת מרפאות בפריסה ארצית בהם ניתנים מגוון שירותי בריאות הנפש על ידי פסיכיאטרים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ומגוון מטפלים בשיטות מגוונות.

'בית חם' אף מפעיל קו ייעוץ מקצועי טלפוני אשר מאויש בידי אנשי מקצוע בתחום הטיפול או החינוך, עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת, מאמנים אישיים ועוד, אשר עוברים הכשרה אינטנסיבית על ידי אנשי מקצוע של בית חם.

חלק מרכזי בדיון הוקדש לפעילות הארגון בכל שנת הקורונה, כשבמהלך הדיון הוצג המוקד הענק לנפגעי קורונה ש'בית חם' הקים לבקשת משרד הבריאות וסייע לעשרות אלפי אנשים.

ח"כ סילמן סיפרה שהיא מובילה את חוזר המנכ״ל מול משרד הבריאות על זמינות שירותים לבריאות הנפש, אשר הונח לחתימה אצל מנכ״ל משרד הבריאות פרופ׳ חזי לוי.

בסיום הביקור אמרה ח"כ עידית סילמן: "התרשמתי מאוד לראות את העשייה המרשימה והגדולה של בית חם בכל הארץ. מדהים לראות עוצמה כזאת של עשייה ופעילות. אני הולכת לעמוד לצדכם על מנת ללוות אתכם בפעילות החשובה״.

מנכ"ל ארגון "בית חם" הרב אריה מונק אמר בסיומו של הסיור: "אני מבקש להודות לח"כ סילמן על הסיור המרשים אצלנו. היא נחשפה למהלכים רבים שאנחנו מובילים לטובת המטופלים. אחרי שהיא ראתה את העשייה החשובה אנחנו בטוחים שתעמוד לצדינו לסייע למטופלים".