פרסום
פרסום PEXELS

מהו משרד פרסום ואיך בוחרים נכון?

המדיה החברתית משפיעה על רבים מאיתנו. הסיבה לכך, היא שבמדיה החברתית, רצים אלגוריתמים, שנועדו לצפות את תחומי העניין שלנו – ולתת לנו דברים שיכולים לעניין אותנו. כל פיד, של כל אדם ומשתמש ברשת החברתית, מלא בדברים שהאלגוריתם החליט שיכולים לעניין אותו.

כך שביקור של דקות מועטות לתוך פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט וכיוצא בזה – יכולים להוליד שוטטות של שעות מרובות. הסיבה לכך, היא שרבים מהמנגנונים שמרכיבים את האפליקציות והרשתות הללו, פועלים על ידי מנגנונים ממכרים. שנוגעים ישירות בגזע המוח, בדברים שמפעילים את תת המודע שלנו, בדברים שגורמים לנו לקבע עונג וסיפוק (ולו רגעי וקצר מועד), כך שאנחנו נוטים הן להישאר באתר, והן לחזור אליו.

למה שהרשתות החברתיות יעשו זאת?

ובכן, ככל שאנחנו מסתכלים יותר במה שקורה ברשת החברתית, כך יותר מתשומת הלב שלנו נתונה למה שמתרחש בה, ומתוך כך ניתן להציג לגולש המתעניין – פרסומות שונות. ולא רק זה, לא רק שניתן להציג פרסומות לאדם שמביט בעניין במסך בנקודת זמן מסוימת, אפשר להציג לו פרסומות שאותו אלגוריתם החליט שהן אפילו רלוונטיות לגביו.

כך שהכוח הפרסומי של הרשתות החברתיות נובע מיכולתן הן לפתות את האדם להשקיע תשומת לב, זמן ואנרגיה בצריכת תכנים, והן ביכולת של הרשת להציג בפניו הצעות שהוא יכול למצוא אותן רלוונטיות ואף מושכות. למעשה, יש הרבה אנשים, שיודעים שאם הם מפרסמים את המוצרים או השירותים שלהם ברשתות החברתיות, הם יכולים להציג אותם בפני אנשים שבאמת מתעניינים, או יכולים להתעניין בהם.

למעשה, משרד פרסום עוזר לאנשים שונים להציג את השירותים והמוצרים שלהם, בפני קונים פוטנציאליים, ברשתות החברתיות ובשאר ערוצים.

ניתן לדוגמה להציג שירותי הדרכות טיולים, בפני אנשים שטיילו לאחרונה בחול. או להציג הנחה לרכישת נעליים, בפני אנשים שאוהבים לעשות קניות באינטרנט ובו בזמן גם אוהבים נעליים, וכיוצא בזה.

משרד פרסום שמקדם מוצרים או שירותים ברשתות חברתיות

על כן, זה אמנם לא מוסרי או מתחשב, מצד הרשתות החברתיות להשתמש במנגנונים מפתים, שמאפשרים לאנשים אחרים ליהנות מזריקות מיידיות של עונג קצר טווח, כדרך הגלילה בפיד שלהם –

ועם זאת, אכן ניתן להכיר בכך שקיים כוח, שניתן לנצל אותו לחיוב, באופן מודע ומיטיב –

להראות לאנשים דברים שבאמת יכולים לעזור ולתרום להם. אם אנחנו יודעים שאנחנו מוכרים ומאפשרים משהו שיכול לשפר את עולמם של אנשים, ואנחנו יודעים שהם יכולים להיתרם רבות מן החשיפה אליו, הרי שאנחנו יכולים להכיר ביכולתן של הרשתות החברתיות לרתום את תשומת הלב שלהם ולשדך להם את הדבר. אנחנו אמנם לא צריכים להסכים עם מה שהרשתות החברתיות עושות, והמנגנונים שהן מפעילות כדי לקבל השפעה ותשומת לב, וזה נושא בפני עצמו.

אך כאמור, זה לא מבטל את הכוח של הצגת המוצר/שירות, בפני לקוח פוטנציאלי, שבאמת יכול להתעניין בו. על כן, הדיוק יכול להעמיק על ידי התבוננות, ובדיקה – האם זה מוסרי, מיטיב ורלוונטי לפרסם דבר מה ברשתות חברתיות? הדיון הוא לא חלק מכתבה זו, על כן נשאר את זה כשאלה להמשך. ניתן לצפות בדוקומנטרי בשם "מסכי עשן", שירחיב בהחלט על הנושא, ובפן המקצועי של קידום עסקי ברשתות החברתיות – ניתן בהחלט להיוועץ בצוות של משרד פרסום ירדן דיגיטל, כדי לקבל עזרה מקצועית בדבר. תודה על קריאתך.

מצאתם טעות בכתבה או פרסומת לא ראויה? דווחו לנו