11 יום לפקיעת המנדט שקיבל רה"מ בנימין נתניהו מנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, מסתמן כי בתנאים הקיימים אין היתכנות להקמת ממשלה; זאת על רקע ההתנגדות הנחרצת של סמוטריץ' לקואליציה הנסמכת על קולות רע"מ.

בינתיים, בנימין נתניהו מכוון את האש אל נפתלי בנט, ומטיל עליו את האחריות לכישלונו בהרכבת הממשלה.

סקר מיוחד שערך מכון 'מאגר מוחות' עבור תוכניתו של ניסים משעל ב-103fm מעיד כי אילו הבחירות היו היום – נתניהו היה מצליח במשימה.

נתון מפתיע הוא התחזקותה של מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד, מ-17 מנדטים בהם זכתה בבחירות האחרונות, ל-20. על פי הסקר, מפלגה נוספת מגדילה את כוחה, ימינה בראשות נפתלי בנט מ-7 מושבים בכנסת הנוכחית ל-9.

הליכוד בראשות בנימין נתניהו ללא שינוי מהבחירות, וזוכה ל-30 מנדטים. זאת חרף הכישלון המסתמן בהרכבת הממשלה, והמשפט המתנהל נגד העומד בראשה.

מפלגת הציונות הדתית שומרת על כוחה וזוכה ל-6 מנדטים. במפלגות החרדיות נרשמת תנודה קלה, כאשר ש"ס יורדת במנדט ל-8 ויהדות התורה עולה במנדט ל-8.

עוד תוצאות: תקווה חדשה בראשות גדעון סער ממשיכה להיחלש ויורדת ב-2 מנדטים ל-4, כך גם ישראל ביתנו בר' אביגדור ליברמן (5 מול 7 בתוצאות האמת). כחול לבן יורדת במנדט, וזוכה ל-7, כך גם מרצ (5 מול 6 בבחירות). העבודה בר' מרב מיכאלי (7) והרשימה המשותפת בר' איימן עודה (6) ללא שינוי, בעוד רע"מ בר' מנסור עבאס עולה במנדט וזוכה ל-5.

בסיכום הגושים על פי תוצאות הסקר, עולה כי גוש נתניהו משיג את 61 המנדטים הדרושים להרכבת הממשלה, עם ימינה. אך גם גוש מתנגדי נתניהו, שזוכה ל-59 מנדטים, יכול בעזרת בנט להקים קואליציה. אם כך, בנט מסתמן שוב כמי שיכריע את הכף.

המשיבים לסקר נשאלו האם לדעתם נתניהו צריך להעביר את הרכבת הממשלה למועמד אחר מטעם הליכוד, במידה ולא יצליח במשימה. 59 אחוז תמכו בהעברת התפקיד לאדם אחר מטעם הליכוד, ו-41 אחוז התנגדו. בקרב מצביעי הליכוד ההתפלגות שונה, ויש רוב ברור למתנגדי המהלך. 54 אחוז נגד מול 28 אחוז בעד. למרות זאת, ייתכן והדבר מעיד על מגמה שמבעבעת מתחת לפני השטח הליכודי. כנראה שנצטרך להמתין ולראות.

הסקר המיוחד נערך אמש (ה') על ידי מכון 'מאגר מוחות' בראשות פרופ' איציק כ"ץ. בסקר השתתפו 500 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.4 אחוזים.