גפני וליצמן עם הרב קניינסקי
גפני וליצמן עם הרב קניינסקיצילום: דוברות

מפלגת ימינה הגיבה לדרישת יו"ר ''ישראל ביתנו'' אביגדור ליברמן להדיר את החרדים מהממשלה שעשויה לקום.

"בנט לא יקבל חרם על החרדים או על נציגיהם, ולא על אף קבוצה בישראל. כל ממשלה בה נשתתף תדאג לכלל אזרחי ישראל, ולא תסמן אף מגזר לרעה. כל מפלגה שתקבל את קווי היסוד של הממשלה תוזמן להצטרף אליה", נמסר מימינה.

ממטעמו של ליברמן נמסר בתגובה להודעת ימינה: ''ישראל ביתנו לא מחרימה שום מגזר לרבות המגזר החרדי שנפל קורבן לעסקני ש"ס ויהדות התורה אשר הפכו את מסורת ישראל למוצר על המדף, העומד למכירה לכל המרבה במחיר.

''הגדרנו באופן חד וברור את עמדתנו בנושא דת ומדינה כך שבקואליציה שתקום תהיה התייחסות מפורשת לנושאים כמו גיוס בני ישיבות, ברית הזוגיות, גיור ע"י רבני ערים, ביטול המונופול על הכשרות וכו'.

''ישראל ביתנו תמשיך להגן על האינטרסים של הציבור שבשנים האחרונות הפך למיעוט הגדול והמקופח ביותר במדינת ישראל - אלו שמשרתים בצה"ל, עושים מילואים, עובדים ומשלמים מיסים'', הוסיפו בישראל ביתנו.

בחדשות 13 דווח אמש כי ליברמן הציב בפני ראשי "גוש השינוי" תנאי לפיו המפלגות החרדיות לא יצטרפו לממשלה שתוקם במשך שנה וחצי.

ראשי הגוש מנסים לשכנע את ליברמן לוותר על דרישתו, וטוענים כי אין בכך צורך. זאת, משום שהמפלגות החרדיות ממילא לא ירצו להיכנס בהתחלה לממשלה, בשל חוקים שעשויה הקואליציה לחוקק, למשל חוקי הגיור והגיוס.

בכיר בגוש טוען כי צירוף חרדים עשוי לקרות כבר בהתחלה. בד בבד, לחדשות 13 נודע כי התיקים שמיועדים לחרדים יהיו אצל גוש הימין.