טל דן הפצוע לא ויתר. חוגג מול הרוסים
טל דן הפצוע לא ויתר. חוגג מול הרוסיםצילום: FIBA.BASKETBALL

לראשונה בתולדותיה - עירוני נס ציונה בגמר היורופקאפ, מפעל הכדורסל השלישי בחשיבותו באירופה.

אחרי שכשלה שוב ושוב בשנתיים האחרונות להעפיל לשלבים המכריעים של המפעל האירופי, השנה נס ציונה הצליחה לעשות זאת כשהעפילה לפיינל-פור היורופקאפ. לא רק שהכתומים העפילו למשחקים המכריעים של המפעל לראשונה בהיסטוריה, אלא שהם גם מארחים אותם בארץ לראשונה, בהיכל מנורה מבטחים שבתל אביב מה שנתן להם יתרון משמעותי על פני כל היתר.

היום (שישי) היתרון הביתי עשה את שלו כשנס ציונה המשיכה את המסע החלומי שלה באירופה עם ניצחון אדיר על פארמה פרם הרוסית בתוצאה הדרמטית 80:81.

הכתומים שכאמור להם זו הייתה הופעה ראשונה היסטוריה בחצי גמר אירופי, הגיעו כבר ליתרון שיא של 11 נקודות ברבע השני. היריבה הרוסית החזקה שנחשבת אמנם לקבוצה צעירה אך כזו עם יכולות גבוהות כשניצחה את ארבעת משחקיה עד כה בהפרש ממוצע של 21.5 נקודות למשחק, הפציצה מחוץ לקשת והפכה את התוצאה עד ליתרון 8 נקודות.

אך את נס ציונה זה לא עניין, הדחיפה הבייתית של האוהדים בכתום והאופי הגדול שלהם לא בפעם הראשונה העונה, עשתה את העבודה.

טל דן הקפטן עלה לשחק פצוע, בהמשך נחבל בראשו וכבר ירד מהפרקט אך לא ויתר וחזר לשחק, במה שאפיין את נס ציונה יותר מכל. כשהם בפיגור 2 נקודות, פחות מדקה לסיום המשחק, שלשת ניצחון גדולה קבעה 80:81. ניצחון שמעלה את נס ציונה לראשונה בהיסטוריה אל גמר הפיינל-פור האירופי.

אז נכון, הכתומים ניצלו את נגיף הקורונה כדי להעפיל לשלבים המכריעים של המפעל האירופי כשרק חמישה משחקים נערכו במסגרת השלבים המוקדמים של הטורניר עד לפיינל-פור שבתל אביב - שלושה משחקים בשלב הבתים שנערך בפולין, ועוד שני משחקי נוקאאוט שנערכו בהולנד. ועם זאת, עם הפסד אחד בלבד במפעל, הכתומים הגיעו בזכות ולא בחסד לגמר הפיינל-פור.

נס ציונה שהייתה הקבוצה השישית הישראלית שמעפילה לחצי גמר אירופי, בדרך אולי להיות הקבוצה השלישית בתולדות המדינה שמניפה גביע אירופי אחרי מכבי תל אביב והפועל ירושלים.