מזרח ירושלים
מזרח ירושליםצילום: משטרת ישראל

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי קיים הערב (מוצאי שבת) תדרוך לעיתונאים בירושלים.

"אנחנו מתגברים כוחות גלויים וסמויים עם כל אמצעים הטכנולוגיים שלרשותנו, כל זאת על מנת לאפשר פולחן דת לכל מי שרוצה לבוא ולהתפלל".

"בשבוע האחרון עברנו כמה אירועים חריגים, זה התחיל בשבוע הטיקטוק שבמהלכו היו מספר אירועים שצויצו וגרמו להסתה. משטרת ישראל פעלה עד יום חמישי בצורה נחושה עם כל הכלים שלרשותנו והצלחנו לשים את היד כמעט על כל המבצעים באותם אירועים ולהביאם לדין. ביום חמישי הייתה הפגנה מצד גורמי ימין, ארגון להב"ה, שהגיעו לפה במטרה למחות. אנחנו נערכנו מבעוד מועד עם כוחות מוגברים והצלחנו לחצוץ בין תושבי מזרח ירושלים לבין כל אותם גורמים שבאו למחות.

במקביל איפשרנו תפילה סדירה בהר הבית. לצערי בסוף האירוע היו מספר אירועים מסביב ברחבי ירושלים אירועים נקודתיים חלקם טופלו, אירוע אחד בולט זה הלינץ' שאנו מתייחסים אליו כאל אירוע פח"ע לכל דבר. ניתן את המענה ואני מתחייב להביא את כל מי שהיה מעורב שם, לדין. אנחנו לא יכולים להיות בכל פינה ובכל זמן, כל האירועים ייבחנו יטופלו ואני מתחייב למצות הדין עם כל מי שפגע בצורה שראינו".

36 רקטות שוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל במהלך הלילה (בין שישי לשבת), שלוש מהן נפלו בשטחי המועצות האזוריות שער הנגב ואשכול מבלי לגרום לנפגעים, ארבע יורטו בידי מערכת כיפת ברזל והיתר נפלו בשטחים פתוחים.

בתגובה לירי תקף צה"ל עמדות חמאס ברצועה מהקרקע ומהאוויר. דובר חמאס בעזה פוזי ברהום האשים את ישראל, "ההסלמה הישראלית ברצועה, הפשעים נגד עמנו בירושלים, הניסיון לשנות את אופייה של ירושלים והפגיעה בזכויות המתפללים במסגד אל-אקצא הם חלק ממדיניות ישראליות מכוונת".