אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

חולי קורונה רבים בבריטניה התלוננו בחודשים האחרונים כי איבדו את חוש הריח לחלוטין לתקופה ארוכה, שארכה לפעמים עד שמונה שבועות, לאחר שהחלימו ממחלת הקורונה.

גם מחקרים רבים הצביעו על איבוד חוש הריח כאחת מתופעות הלוואי הארוכות והמרכזיות ביותר של הקורונה, כאשר במחקר שביצעה אוניברסיטת פנסילבניה מצא כי בין 44 ל-77 אחוזים מחולי הקורונה התלוננו על איבוד חוש הריח לתקופה ארוכה.

בעקבות זאת, ממליצים מדענים בריטים על "אימון הרחה" מיוחד שלטענתם יחזיר את חוש הריח במהירות וללא תופעות לוואי או עלויות מיותרות.

לטענת המדענים "אימון ההרחה" כולל הרחה של ארבעה ריחות שונים, פעמיים ביום, למשך מספר חודשים. אחד המדענים מאחורי ההמלצה החדשה הוא פרופסור קרל פילפוט מבית הספר לרפואה באוניברסיטת נוריץ', מומחה לאיבוד חוש הריח.

לדבריו, אימון ההרחה נועד לאמן את המוח להתגבר על איבוד חוש הריח בשיטה נוירופלסטית שמאמנת את המוח להתגבר על פציעה או שינוי "ומארגנת את המוח מחדש" לדבריו.

"אימון ההרחה" כולל הרחה של ארבעה ריחות שונים מדי יום, פעמיים ביום, למשך מספר חודשים, ולדברי החוקרים "מדובר בדרך זולה, פשוטה וללא תופעות לוואי לטיפול בתופעה של איבוד חוש הריח".

ההמלצה של המדענים אף פורסמה בכתב העת הרפואי Forum of Allergy & Rhinology International ובכתבה טוענים המדענים כי תרופות אנטי-דלקתיות בהן משתמשים רופאים על מנת לטפל בתופעת איבוד חוש הריח "היו בעלות השפעה מעטה וגרמו לתופעות לוואי שכללו לחץ דם גבוה, ובעיות במצבי רוח והתנהגות", ולכן הם ממליצים בחום על "אימון ההרחה" הפשוט.