הפובליציסט עו"ד דב הלברטל משוכנע כי לא היה לישראל מנהיג בשיעור קומה כשל נתניהו מאז ימי בן גוריון, ועל כל המבקשים להדיחו להפנים את הרווח האדיר שיש לישראל ממנהיגותו.

באשר לעמדת החרדים קובע הלברטל כי אלה אוהבים את נתניהו ובצדק, ואינם רוצים שותפות עם מפלגת העבודה על בכירי הכוללים את איבתיסאם מרענה ואת הרב הרפורמי גלעד קריב. לטעמו אם בנט בונה על תמיכת החרדים בממשלה שתחליף את נתניהו הרי ש"הוא בצרה צרורה", כלשונו של הלברטל.

על ההעדפה בין בחירות חמישיות להקמת ממשלת שינוי אומר הלברטל כי לחברי הכנסת של יהדות התורה אין באמת בעיה לשבת גם עם הרשימה המשותפת, אך הנהגתם התורנית, ברוח דבריו של הרב שך ז"ל, לא תאפשר מהלך שכזה. "זה רחוק בעיניי. יהיה עליהום גדול מהרחוב החרדי, ללכת עם המערך, מרץ ולפיד? זה לא נראה ריאלי".

כאיש המגדיר את עצמו כאיש מרכז שמאל סבור הלברטל כי "עם ישראל צריך להתברך בראש ממשלה כמו ביבי נתניהו. אסור לתת לאיש הזה ללכת. הוא מנהיג בשיעור קומה משכמו ומעלה שמאז בן גוריון, ואני לא בטוח שלא ועד בכלל, לא קם מנהיג כמוהו לישראל".

"כשאני מסתכל על החיסונים, על השלום עם ארבע מדינות ערביות, כשאני חושב על מי שאני רוצה שינהיג מבצע בעזה ואת המצב הביטחוני, כשאני שואל את עצמי מי ייצב את הכלכלה של מדינת ישראל והביא אותה למצבה? מי יכול היה לעשות את זה? בנט? סער? הם יכולים לעשות מבצע חיסונים כזה? זה עניין של רמת אישיות. ביבי נתניהו הוא ליגה אחרת ועם ישראל צריך לייחל למנהיג כזה ולהודות בכל בוקר על קיומו של מנהיג כזה ולהזיז הצידה את כל שאר השיקולים. הוא ליגה אחרת. הוא מופיע בשני בתי הקונגרס, הוא האיש הכי מוערך בעולם כמנהיג, אפשר להשוות את בנט וסער לליגה הזו?".

הלברטל משוכנע כי רק נתניהו מסוגל להוביל את עם ישראל מול כל הבעיות הקיומיות הניצבות בפניו, ולטעמו אין כל מנהיג במחנה השמאל המשתווה לו. בדבריו מבטל הלברטל מכל וכל את הטענות על נהנתנותו של נתניהו, "מה, אני מעדיף מנהיג סגפן וממורמר כל היום? אז שיהיה נהנתן, תהיה לו שמחת חיים ויוביל את מדינת ישראל", ואת הטענות לשחיתותו של נתניהו בתזכורת שבג"ץ לא מצא כל בעיה בהמשך כהונתו.

"איך המרכז שמאל לא מבין שאין לו מנהיג שאפילו מתקרב אליו?", שואל הלברטל הממשיל את הקושי של נתניהו בהרכבת ממשלה לקושי של גוליבר לקום לאחר שהגמדים כבלו אותו. לטעמו אם הוא אכן יזוז הצידה אמנם תקום ממשלה בקלות אך זו "תוריד שאולה את מדינת ישראל כלכלית וביטחונית".

"אם המרכז שמאל יכול היה להעמיד מנהיג בעל שיעור קומה הייתי אומר שאני רוצה את הערכים שלי, אבל כשזה לא המצב אז אני אוותר על כל היתרונות האלה?", הוא אומר וקובע כי כל מנהיג אחר לא היה מגיע להישג החיסונים של נתניהו. "מול הבעיות הקיומיות של מדינת ישראל יש לישראל מנהיג אחד, ביבי נתניהו".

עם זאת הוא מוסיף ומעיר כי אם נתניהו ימשיך בכהונתו הוא בהחלט עשוי להביא להקמתה של מדינה פלשתינאית בהיותו בעל תפיסה פרגמטית, "אבל לא זו הבעיה. הערכים השמאלניים לא על הפרק". הלברטל שב וקובע כי "מדינת ישראל צריכה להתגאות בזה שיש לה את נתניהו שהוא מושא לקנאה בכל מקום בעולם. הוא מנהיג שאם הוא יזוז הצידה מדינת ישראל מפסידה את המנהיג הגדול ביותר שלה מאז בן גוריון. מי מתקרב אליו? כל השאר אנשים טובים שאני לא מוחק אותם, אבל הם לא באותה ליגה". לדבריו כריאליסט הוא הופך להיות ביביסט.

באשר לזירה הפוליטית עצמה, סבור הלברטל כי אולי לחץ על הרב דרוקמן יביא לכך שהרב ישכנע את סמוטריץ' לשבת בממשלה הנתמכת על ידי רע"ם למען עם ישראל תורת ישראל וארץ ישראל. "לא את נתניהו צריך להזיז הצידה אלא את השיגעונות של בנט, סמוטריץ' והשמאל ולהגיד תודה שיש לנו מנהיג כמו ביבי נתניהו".