"השונאים" מתיזים גז לעבר "המחבלים"ערוץ 7

המהומות בישיבת פוניבז' בין הפלג הקרוי "שונאים" לפלג הקרוי "מחבלים" התחדשו היום (ראשון) שוב, וכללו מכות, השלכת סטנדרים, השלכת גביעי לבן והתזת גז מדמיע.

שעה קלה לפני תפילת מנחה חסמו פלג "המחבלים" את אחת הכניסות לבית המדרש, הכניסה שבה על פי רוב מתרחשות המהומות. המשטרה פרצה את החסימה לפני שהחלה התפילה.

לקראת סוף התפילה בבית המדרש פרצה מהומה, וגביעי לבן הושלכו מצד תלמידי "המחבלים" לעבר נשיא הישיבה (פלג השונאים) הרב אליעזר כהנמן. תלמידי "השונאים" ניסו להכנס לבית המדרש והדבר התפתח לעימות.

תלמידי "השונאים" השתמשו היום, שוב, בגז מדמיע. תלמידי "המחבלים" השליכו היום, שוב, סטנדרים לעבר התלמידים מהפלג השני.

תלמידי "המחבלים" משליכים סטנדר לעבר תלמידי "השונאים"באדיבות המצלם

אחד התלמידים בישיבת פוניבז' מפלג "השונאים" שיחזר בשיחה עם ערוץ 7 את שאירע היום בישיבה. "הגעתי היום לאזור הישיבה בתפילת מנחה וכמו תמיד המחבלים סגרו את כל שטח ההיכל ללא אפשרות כניסה כלל לתלמידי הישיבה", סיפר.

"נשיא הישיבה הרב כהנמן ניגש לעמוד התפילה וכמו בימים האחרונים מיד ניגש בחור מפלג המחבלים והשליך עליו לבן בלי אפס כבוד לרבנים", אמר. "לאחר מספר דקות שתלמידים שלנו מנסים להיכנס להיכל, הגיעו המחבלים דרך המרפסת מאחורינו והשליכו סטנדרים והשפריצו גז מדמיע לעברינו עד שנאלצנו לעזוב גם את הכניסה להיכל הישיבה".

"לצערי המשטרה שוב מתעלמת ולא עושה דבר בנושא", הוסיף. "אני מאשים את משטרת ישראל שמתעלמת מהנעשה ולא מחזירה את הסטטוס קוו על ידי מעצר של כל הבחורים האלימים מפלג המחבלים עם צו הרחקה שלהם מהגבעה לצמיתות".

בחור מפלג "המחבלים" הגיב: "תלמידי השונאים יכלו להיכנס לבית המדרש, אף אחד לא מנע אותם מזה. הרב אליעזר כהנמן ניגש לעמוד ועד כמעט סוף תפילת מנחה לא הייתה שום מהומה עד שנכנסו קבוצה מתלמידיו והחלו כמידי יום בזריקת לבנים ובאלימות וסילוני גז כנגד תלמידי הישיבה".

עוד אמר: "לא יתכן בו כל יום התפילה מתנהלת כסדרה ובסוף התפילה פלג 'השונאים' מתחיל להשתולל נגד תלמידי הישיבה. אולי מישהו יתעשת משם ויחייב אותם להפסיק את האלימות הברוטלית".

התלהטות המהומות בשבועות האחרונים נובעת מרצונם של תלמידי פלג "השונאים", הנאמנים לרב אליעזר כהנמן ולראש הישיבה הרב גרשון אדלשטיין, לחזור לסטטוס קוו שנהג בישיבה עד לפרוץ הקורונה.

הרב אליעזר כהנמן יוצא מבית המדרש לאחר שהשליכו עליו גביעי לבןבאדיבות המצלם

מנגד נמצאים פלג המחבלים, נאמני הרב שמואל מרקוביץ', אשר ניצלו את תקופת הקורונה על מנת להשתלט על האזורים בישיבה שהיו עד אז בחזקתם של "השונאים"

מהומות בישיבת פונוביז'ערוץ 7