כיכר השעון
כיכר השעוןצילום: פלאש 90

נהג אוטובוס בחברת "דן" הותקף בכיכר השעון ביפו בידי נערים שעלו לאוטובוס, גרמו לנזק ואף ניסו לשבור את הדלתות. כך דווח בצהריים (ראשון) בכאן רשת ב.

הנהג התקשר למוקד הבקרה של החברה תוך כדי התקיפה, אך שם קיבל מענה מזלזל, "מה אתה מתקשר אלינו? אתה נמצא בסכנה, תתקשר למשטרה".

כשניסה להסביר את שעבר עליו ענו לו במוקד: "אם היית מותקף עם הרכב הפרטי שלך, גם היית מתקשר אלינו?".

הנהג לא הסכים להמשיך לעבוד, ובשלב מסוים נמלט עם הנוסעים מהמקום. לדבריו, הוא הושאר לבד בשטח וחברת דן מתנהלת כאילו מדובר באדם פרטי. הבוקר הועבר הנהג לבדיקות לאחר שחש בלבו.

מחברת דן נמסר בתגובה, "דן מפעילה מוקד שליטה ובקרה בכל שעות השירות לטובת טיפול באירועים חריגים ודואגת לשלום ציבור הנהגים וציבור הנוסעים. ברחוב יפת מתרחשים לאחרונה ארועי אלימות יוצאי דופן המשבשים את הסדר הציבורי ואת השירות לציבור. חברת דן בקשר הדוק עם משרד התחבורה, משטרת ישראל ועיריית תל אביב למניעה של מקרים מעין אלו ולטיפול בהם. מקרה זה יתוחקר ובהתאם יופקו הלקחים".

ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית מסר: "הזדעזענו מחשיפת המקרה. רק הכרה בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור תוכל לשמור על חייהם ועל חיי הנוסעים. חייבים לעצור את כדור השלג הזה בטרם יהיה מאוחר. היום בו נהג אוטובוס יקפח את חייו קרוב מאי פעם".