חלאקה בשילה הקדומה
חלאקה בשילה הקדומהצילום: צלמירי

"שגרת הקורונה" פגעה, בין היתר, באירועי ל"ג בעומר המסורתיים במירון וגרמה ל'חישוב מסלול מחדש' לילדי החלאקה ומשפחותיהם.

גם השנה ממשיכים במסורת וחוגגים את ל"ג בעומר בשילה הקדומה, המקום ממנו שהכל התחיל.

האתר שילה יהיה פתוח למבקרים בל"ג בעומר, לרבות כל האטרקציות הנלוות- מיצגים אורקוליים, הולוגרמת המשכן, חורשות פיקניק, הייחודיות של היום הם מתחמי החלאקה הגדולים, ניגוני מירון מיוחדים ע"י חנן בר סלע ולהקתו, הדלקה מרכזית ועוד. לפרטים נוספים לחצו כאן

כפי שמובא בספר שמואל מנהג החלאקה התחיל דווקא בקבר שמואל הנביא. כידוע, שמואל היה נזיר ולא סיפרו את שערות ראשו, וכשהוא נגמל חנה הביאה אותו למשכן. כך בעצם ההורים של הילד מקדישים אותו כמו שמואל, ולא מספרים את שערות ראשו עד גיל שלוש, ובעצם מבטאים בזה את הרצון להקדיש את הילד לעבודת ה'.

במשך מאות שנים ערכו יהודים את החלאקה בקברו של שמואל הנביא, ורק אחרי שהמוסלמים אסרו את הכניסה לשם - המנהג עבר למירון. השנה, כאמור, מתאפשר לערוך את החלאקה במקום המשכן עצמו, המקום אליו הביאה חנה את שמואל בהגיעו לגיל 3 והקדישה אותו לה'.

האירוע כולו באויר הפתוח ועומד בהנחיות של משרד הבריאות. האתר פתוח מהשעה 9:00 בבוקר ובשעה 11:00 תתקיים ההדלקה המרכזית בידי הרב יהושע שפירא ראש ישיבת ההסדר ברמת גן.

"המבקרים יוכלו להנות מכל האטרקציות והסיורים במקום, כאשר במתחמי החלאקה דאגנו ל'אווירת מירון' עם ניגוני ל"ג בעומר ועוד", מספרים המארגנים וקוראים לציבור להגיע לחגוג את היום המיוחד באווירה בלתי נשכחת.

לפרטים נוספים והרשמה מראש לחצו כאו