מימין: אקוניס, דגן וכהן
מימין: אקוניס, דגן וכהןצילום: רועי חדי

אלפי תיירים מכל רחבי העולם מגיעים בכל שנה לצפות בהקרבת זבח הפסח של השומרונים, אחד האירועים המרתקים המתרחשים במדינת ישראל ובו משחזרים השומרונים את זבח הפסח שהיה נהוג בבית המקדש.

השנה בשל הקורונה מתקיים הטקס במתכונת מצומצמת עם מוזמנים בלבד. האירוע שודר לרחבי העולם באמצעות ''פייסבוק לייב'' של עמותת תיירות שומרון והתקיים בנוכחות שר המודיעין אלי כהן, השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

כמעט כל בני העדה השומרונית, כ-800 בני אדם המתגוררים בחולון ובהר גריזים שבשומרון, משתתפים בזבח הפסח המתקיים בשכונת השומרונים שבהר גריזים שבשומרון.

יוסי דגן סיפר: "השומרונים הם חלק מהסיפור של השומרון, מבחינתנו שכונת השומרונים היא חלק מישובי השומרון, ואנחנו מסייעים להם, נמצאים איתם בשמחות ובעצב, שמחים להיות איתם בחגים ולהביא לכאן בימים של שגרה אלפי מטיילים ותיירים מהארץ ומהעולם, אני מאחל להם חג שמח ומזמין את כל עם ישראל להגיע לטייל במעיינות ביקבים ובאתרי הטבע וההיסטוריה גם עכשיו".

השר לשיתוף פעולה איזורי אופיר אקוניס בירך את השומרונים בבית הכהן הגדול ואמר: ''אני רוצה לברך אתכם בחג שמח, הלכנו יחד דרך ארוכה, אני רואה שאתם מקפידים על שמירת המסורת בצורה מאוד ייחודית ויסודית שמביעה את האמונה השלמה שלכם לנצח נצחים".

״אנחנו הולכים ביחד דרך של אלפי שנים בעבר וצועדים ביחד גם לעתיד משותף גדול. אני שמח ונרגש להשתתף בחגיגות זבח הפסח, מסורת של אלפי שנים שמביאה לידי ביטוי את ההליכה בדרך המשותפת, בזמנים טובים וגם בתקופות קשות יותר. אני מבטיח לכם תמיכה תמידית, מודה ליוסי דגן על היוזמה להגיע לכאן ולכם על ההזמנה״, הוסיף אקוניס.

שר המודיעין אלי כהן בירך את השומרונים ואמר: "אני תמיד מרגיש קרוב לאחינו בקהילה השומרונית, אני רוצה להודות לכם על החברות, אנחנו אחים, בכל תפקיד שלא אהיה אעמוד לצד הקהילה השומרונית".