משה גפני
משה גפניצילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר רשימת יהדות התורה ח״כ משה גפני סיפר הערב (ראשון) לרדיו קול ברמה כי ייפגש מחר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויפציר בו להביא לממשלה אחת את גדעון סער ונפתלי בנט.

גפני גם אמר כי בכוונתו להיפגש עם יאיר לפיד בימים הקרובים, ״הפגישה עם לפיד תתקיים ולא ביטלתי אותה. דחיתי במספר ימים מסיבות טכניות גם כשהיה שר אוצר נפגשתי איתו. אם ליברמן היה מבקש להיפגש, לא הייתי מסכים כי הדיבור שלו מגעיל אותי. אני רואה שינוי אצל לפיד אבל לא נלך לממשלה עם לפיד״.

ח''כ גפני מתח ביקורת על יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' וטען כי הוא זה שמנע הקמת ממשלת ימין. ״אני מאוד כועס על סמוטריץ׳, כל מי שהצביע לו וחובש כיפה צריך לעשות חשבון נפש. אילולא ההתנהלות שלו, היינו מדברים עכשיו על חלוקת התיקים לממשלה״.

״נתניהו טעה כשעשה קמפיין לסמוטריץ׳ במגזר החרדי ובמצטבר הוריד מנדט לג׳ ולש״ס. הוא פגע במאמצים שלו להקים ממשלה בראשותו", טען גפני וסיפר: ״מחר אני צפוי להיפגש עם נתניהו - אני מצפה ממנו לעשות כל מאמץ שסער ובנט ייכנסו לממשלת ימין״.

העיתונאי והפובליציסט ישראל הראל, מוותיקי ההתיישבות ביהודה ושומרון, מייסד מועצת יש"ע והיו"ר הראשון שלה, בירך היום (ראשון) על הקרע המתהווה בין הציונות הדתית לנתניהו והליכוד.

"הציונות הדתית סוף סוף מתפרקת מהתלות באיש הלא ישר הזה", אמר הראל בראיון לרדיו 103FM כשהוא מכוון לנתניהו.

לדבריו, "הדבר הכי גדול שבנט יכול לעשות זה להוציא את הציונות הדתית לחופשי מכבלי הקשר עם מפלגה לא הגונה שהפכה למפלגה של איש אחד שמושכת את המדינה לתהום".

"בנט צריך ללכת עם לפיד וחבריו. ביבי הוא לא ימין, כל השנים הוא הלך לשותפות עם מפלגות השמאל עד השמאל הקיצוני", טען הראל.

בהמשך הזכיר ישראל הראל את אחריות נתניהו להסכם חברון, "נתניהו מסר את חברון לערבים, כשאפילו רבין סרב לעשות את זה".