חאלד משעל
חאלד משעלפלאש 90

ח'אלד משעל, העומד בראש תנועת חמאס בחו"ל, אומר כי "אין עתיד לעמו הפלסטיני, ולא תהיה מדינה (פלסטינית) והגדרה עצמית ללא אל-קודס (ירושלים)".

בראיון ששודר בערוץ הלווין אל-אקצה (ראשון) שיבח משעל את תושבי ירושלים הערבים אשר “השפילו” את "הכיבוש ומתנחליו".

"אנחנו במאבק עם האויב על הארץ הזאת, אשר רוצה לייהד את העיר הקדושה הזו", אמר משעל. "אנו עומדים בפני קרב גדול נגד הייהוד והשליטה בירושלים, והניסיון לחלק השימוש במסגד אל-אקצה על פי מפתח של זמן ומרחב".

לדברי משעל, "הכיבוש" טעה בהערכת המצב כפי שעשה בשנת 2017 כאשר הקים שערים אלקטרוניים (בכניסה לעיר העתיקה), והוא הופתע מתושבי ירושלים הערבים שהתקוממו כדי לסכל את התוכניות לייהוד ירושלים, וקראו להפוך את ירושלים למוקד הסכסוך ולזירה לשותפות לאומית.

משעל הדגיש, כי המערכה על ירושלים אינו שייכת לתושבי ירושלים בלבד, אלא מדובר במערכה של העם הפלסטיני כולו על כל ארגוניו. "אנו נהפוך את היום ה-28 של חודש הרמדאן (לילת אל-קדר שתחול ב-10 במאי) לרגע מכונן במהלך ההתקוממות מול הכיבוש ומתנחליו", אמר משעל.

לַילת אל-קדר (ליל הגורל) הוא אחד הלילות האחרונים של חודש הרמדאן, אשר בו על פי האסלאם המלאך ג'יבריל מסר לנביא מוחמד את הגרסה הראשונית של הקוראן. המוסלמים מאמינים שבלילה זה אללה משפיע עליהם ברכות. חודש הרמדאן נחשב באסלאם לחודש הג'יהאד נגד אויבי אללה.