נמורד לוי מול הפולנים הערב
נמורד לוי מול הפולנים הערבצילום: FIBA.BASKETBALL

אירופה כתומה. 16 שנים בלבד אחרי שהוקמה בליגות הנמוכות ו-8 שנים אחרי שהעפילה לראשונה בתולדותיה לליגת העל בכדורסל, רשמה הערב (ראשון) עירוני נס ציונה הישג היסטורי וחסר תקדים.

נס ציונה שלא זכתה באף תואר בישראל, עשתה היסטוריה כשזכתה בגביע היורופקאפ, מפעל הכדורסל השלישי בחשיבותו באירופה, לראשונה בתולדותיה, עם ניצחון בגמר על סטאל אוסטרוב הפולנית בתוצאה 74:82.

הכתומים מנס ציונה להם זו הייתה הפעם הראשונה בגמר המפעל האירופי היוקרתי, המפעל האירופי בו הם משחקים זו העונה השלישית ברציפות, נהנו מתמיכת הקהל הבייתי כשאירחו את משחקי הפיינל-פור באולם היכל מנורה מבטחים שבתל אביב.

אחרי שגברו בחצי הגמר ביום שישי על פארמה פרם הרוסית עם ניצחון דרמטי ומלא רוח לחימה והקרבה, גם הערב האופי הגדול של נס ציונה ומשחק הלחימה וההקרבה הם אלו שהביאו לניצחון.

המשחק נפתח עם מטח שלשות של הפולנים החזקים, אך נס ציונה סיפקה משחק הגנה מופלא ועם יעילות בהתקפה הצליחה לפתוח פער דו-ספרתי במהלך הרבע השני כשהובילה כבר בבטחה ב-12 נקודות.

הפולנים שלא הפסידו עדיין העונה במפעל היורופקאפ חיממו שוב את הידית וצלפו מכל עבר ברבע השלישי, השוו את התוצאה ואף הפכו אותה. לרבע האחרון והמכריע עלתה נס ציונה כשהיא בפיגור בן 8 נקודות, עם 65:57.

אך נס ציונה של העונה היא אחת שלא מוותרת בקלות. רבע רביעי אדיר הביא לנקודת המפנה.

מהלכים הגנתיים גדולים של שחקני נס ציונה בראשות הקפטן טל דן ששיחק עם שבר ביד הקולעת שלו ויזכה להניף את הגביע האירופי רגע לפני שהוא מסיים את העונה בשל הצורך בניתוח, יחד עם משחק התקפה מעולה של נמרוד לוי שסיים עם 21 נקודות ושלשה מכרעת, הכריעו את הפולנים כשהלחץ מהקהל הביתי עשה להם חיים קשים.

מול סטאל אוסטרוב הפולנית, אחת הקבוצות החזקות במפעל האירופי והקבוצה היחידה שגברה על נס ציונה העונה, הלחימה וההקרבה על הפרקט יחד עם התמיכה של הקהל הרב שדחף ועודד בלי הפסקה, גם פיגור קריטי ודקות ארוכות בלי סל, לא מנעו מהם את הניצחון ואת הנקמה הספורטיבית בפולנים להם זה היה הפסד ראשון במפעל האירופי העונה.

נס ציונה שכאמור לא זכתה מעולם בתואר בישראל, עושה היסטוריה כשהיא מצטרפת אל מכבי ת"א והפועל ירושלים והיא הקבוצה הישראלית השלישית שזוכה בגביע בינלאומי.